Gå til innhold

September: Kynnere...i store mengder, noen andre?


Lala74

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har hatt kynnere i store mengder den siste uken. Alle kommer på høyre side av magen og gjør at magen ser helt merkelig ut. Ser ut som hele babyen befinner seg til høyre av navlen min. De kommer helst på kvelden og det holder gjerne på i en time eller to, da selvfølgelig med pauser i mellom. Jeg er i uke 34 nå, så det er kanskje normalt at det skal være slik. Noen andre som har det slik også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har vært plaget med kynnere i lengre tid.. har også vært sykmeldt på grunn av det. Her kommer kynnerne både når jeg er i aktivitet og når jeg slapper av.. Hele min mage knyter seg og blir steinhard. Den blir også mindre.. Det er ikke vondt, men, er skikkelig ubehagelig.

 

Det kan også være at babyen presser seg ut mot siden.. Om du merker det mest på en side :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine kynnere varer ikke så lenge som dine.. de opptrer som "tak i magen" som opptrer i ca ett-to min før de gir seg.. de kommer gjerne flere på rad.. vanskelig å forklare :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også kynnere hele tiden, og det hører med i denne delen av svangerskapet. Jeg er andregangs, og har hørt at det er vanlit å ha mer kynnere da. Hadde ikke så mye da jeg gikk med Lisa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei.

Jeg har termin 4 September og har hatt kynnere så lenge jeg kan huske, iallefall fra uke 20. De var ganske hyppige og kom uansett om jeg va i aktivitet eller ikke. I uke 29 synes jeg de ble kraftigere og hyppigere så jeg dro til sykehuset og fikk det sjekket. Jeg fikk både utvendig og innvendig ultralyd og det var ingenting som tydet på at det var noen fødsel på gang. Og babyen tålte kynnerne godt. Jeg fikk en sprøyte for å roe kynnerne og dette hjalp faktisk(i en liten uke). I forrige uke var jeg og sjekket igjen, men alt er som det skal være. Det kan være litt plagsomt til tider, men det er vel bare sånn det skal være. Jeg har også den utbulinga på høyre side av navlen, ser helt snålt ut:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei hei.

Utbulinga på høyre side er nok babyen som har funnet seg til rette, og trivest best på den siden...slik har jeg fått forklart det av jordmor.

Har over 20 kynnere for dag, de kommer og går uavhengig om jeg er i aktivitet eller ikke. Men de sier nå at det er helt normalt, er mitt tredje barn og er nå i uke 30...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på en ting: Er det forskjell på kynnere og sammentrekninger? Jeg trodde at kynnere var det samme som sammentrekninger, men jordmoren min sa at det var to forskjellige ting og at kynnere bare kom på slutten????

Min mage blir også helt hard og står skikkelig ut - gjerne kun på den ene siden - men er ikke vondt, bare litt ubehagelig. Og det skjer maaange ganger daglig. Jordmoren min mente dette var sammentrekninger, men alle andre steder jeg leser beskriver dette som kynnere.

Noen som har peil?

 

Har termin 8. september.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

jeg er i uke 31 og er også veldig plaget med kynnere.. har hatt det en del uker nå og er sykmeldt for det.. de kommer når som helst i aktivitet og når jeg er helt i ro.. ofte er det mange etter hverandre og andre ganger så kommer de med større mellomrom.. magen blir helt hard å det strammer skikkelig.. er ikke vondt men ubehagelig..

Har gått å engstet meg for at jeg skal føde for tidlig men var alt ser normalt ut foreløpig, så er nok mest sannynlig bare trening. he he.. Lykke til videre =)

 

klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...