Gå til innhold

Hvor mye mme trenger tulla mi på 8 mnd pr. dag?

Anbefalte innlegg

Jeg ammer fortsatt tulla mi om kvelden og morgenen , men har de siste ukene nesten sluttet helt på dagen. Jeg lurer på om det er noen som kan fortelle meg hvor mye mme hun bør få i løpet av en dag.( hun vil ikke ha flaske så hun drikker helst av vanlig glass/kopp)

Hun spiser

-frokost; grøt+ sviskesaft

-lunsj;halv brødskive+ frukt eller yoghurt+ litt mme

-middag; halvt middagsglass+ fruktpure+vann

-kveldsmat; grøt+ sviskesaft+ vann

Fortsetter under...

Da min datter var 8 mnd hadde jeg ganske lik matrutine som du har til din datter. Hun fikk i tillegg 3 flasker mme pr dag, om morgenen, en midt på dagen og en på sengekanten. Det er ca 200 ml i hver flaske men ikke så ofte hun drikker alt.

Det er sikkert litt ulikt hva ungene trenger og vil ha men slik gjorde jeg det hvertfall.

gutten min på 8 mnd drikker ca. 250-300 ml mme i løpet av et døgn. får tilbudet til hvert av de 4 måltidene, men vil kun ha 120 til frokost, 120 til middag og maks 150 til kvelds. av og til får han bare vann til middagen også. er nok ikke så nøye hvor mye mme de får i seg så lenge de får tilbudet til de fleste måltider tror jeg... fast føde med riktig næring er nok det viktigste og selvfølgelig nok væske (vann eller mme/mm).

Takk for svar! Er litt usikker på om hun egentlig trenger så mye mme i og med at jeg fortsatt ammer henne minst to/tre ganger i løpet av døgnet!? Hun legger iallefall på seg og har litt "å ta av" så da regner jeg med at alt er bra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...