Gå til innhold

Det er mange skrytepaver her inne.

Anbefalte innlegg

Ikke at det er noe negativt i å skryte av barna sine, for all del. Jeg er også veldig stolt av alt mitt barn gjør,men jeg legger ikke på masse i tillegg.Noen skriver at barna både kan gå i trapper og snakker rent når de er 9 mnd, t o m spise tomatsuppe fra skje uten å søle. Hallo?? Hvem tror på sånt? Ikke jeg i hvertfall. Min lille jente gikk når hun var rundt året, sier noen få ord som " denne,der,se,mamma,pappa,pus og is" , hun griser med mat og er en helt normal unge.Jeg er kjempestolt av henne for den hun er, og trenger ikke finne på en masse kunster for å imponere noen her inne.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5629533-det-er-mange-skrytepaver-her-inne/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes foreldre som skryter av barna sine gir dem verdifull selvtillit i bagasjen. Vi er vel litt i forelskelsesrus ennå og jeg skryter av både mitt og andres barn. I barnehagen til min sønn er de veldig flinke til å skryte av barna (til meg av mitt barn og til andre om deres) og jeg skjønner jo at de legger på båder her og der, men det er så godt å høre likevel. Det viser kjærlighet til de små synes jeg.

Min sønn gikk da han var 10 mnd, han tok sine første skritt da han var enda mindre. Selvsagt gikk han ikke ordentlig, han så ut som en fyllik der han stabbet med skuldrene reist til haka for å holde balansen, men trenger jeg å si det :-) i mine morsøyne GIKK han da han var 10 mnd. Punktum.

Vi sier det ikke for å imponere, det "bare blir sånn". Nå er Smurfen ikke den raskeste til å prate og gjøre seg forstått verbalt, ikke noe negativt i det heller. Jeg har møtt på foreldre som ikke gir barna sine positiv omtale i andres påhør og jeg må si at jeg synes det er synd på dem.

Nå er jeg ikke den som bare roser han opp i sky, han må lære seg god oppførsel og folkeskikk, det går en fin linje der: se ditt barns positive sider og irettesett dem der det trenges. Her var det vel kun snakk om ros for ferdigheter, ikke for oppførsel ettersom jeg leste..

Annonse

Kjære mamma til lillesnupp!!

Føler meg litt truffet her, så innviterer deg herved til middag hjemme hos oss. Siden andre barn tydeligvis ikke kan mere enn dine barn. Ja mellomste jenta mi er vist flink (trodde de fleste 1 1/2 åringer spiste all sin mat aleine men tok vist feil der). Hun spiser tomatsuppe så å si helt uten søl. Noen dråper på smekka that's it. men så har hun å brukt både skje og gaffel over 1/2 år alt. Så kom på middag du og spis pannekaker og tomatsuppe så ser du sjøl.

Tror du er veldig sjalu jeg...

Ja,jeg er kjempesjalu og skrev dette kun for å lage sur stemning her inne. Tydelig at folk går inn for å missforstå. Skal aldri skrive noe provoserende her inne igjen, kun jatte med hvis det er slik dere vil ha det.

Og Anonym; Ja,jeg har fått lite i det siste.

Jeg liker å lese om sånne episoder! Jeg kan godt ta med Smurfen så han kan lære seg bordskikk, tror han vil trenge det.. Har aldri hørt om det før, at så små barn kan spise suppen sin ordentlig. Kanskje fordi jeg ennå ikke har testet suppe til middag ennå? Må spørre barnehagen, de serverer det der....

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...