Gå til innhold

Tåler ingen prevensjonsmidler. Er helt fortvilet...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et barn og vil absolutt ikke ha flere. Er veldig fornøyd med det ene jeg har ;) Jeg tåler ikke p-piller. Prøvd flere merker gjennom årene. Blir nedstemt og mister sexlyst fullstendig. Etter fødselensatt jeg inn hormonspiral. Dyr som fy, og fungerte greit, men....sexlysten forsvant helt. Tok den ut og ble anbefalt Nuvaring (p-ring) Hatt den i 1,5 uke nå og har: Gått opp i vekt, er deprimert, fått veldig uren hud, svimmel og uvel og trett hele tiden.

Hva skal jeg gjøre? Vil ikke sterilisere meg og ikke mannen heller selv om vi ikke planlegger flere barn, og trenger noe som er sikkert. Men tydeligvis er dette vanskelig. Kondom er uaktuelt i lengden.

Hjelp...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Henger meg på her jeg! Tåler ikke p-piller. Minipiller førte til bare kluss med menssyklus, p-ring fungerte heller ikke....

Men hva med kobberspiral da? Den inneholder ikke hormoner. Eneste ulempen er vel at man kan få kraftigere menstruasjonsblødninger. Har tenkt å prøve jeg, men har litt spiral-skrekk, så jeg har ikke kommet så langt ennå...

Noen med erfaringer?

Skrevet

Trådstarter er. Ja jeg tenker også på den, men vil gjerne unngå det da jeg er så og si invalid av smerter under mens. Og blør noe sinnsykt mye....

Noen som meg med erfaringer med kobberspiral? Ble det værre?

Skrevet

Hei!

Jeg har kobberspiral fordi jeg ikke tåler hormoner. Har ikke merket noe annerledes. Mensen til de faste tidene, ikke mer blødning og ikke vondt. Men det er nok forskjellig på folk, men den kosta ikke stort og er jo da verdt å prøve.

Skrevet

Jeg har også kobberspiral.Den fungerer kjempe fint. Aldri hatt problemer med den,kort mens ingen smerter.og som sagt den er billig,350 kr:-)

Skrevet

Vel fins da noen håp. Kan jo prøve k-spiral, disse comp-sakene, pessar (hvis det selges, var vist noen problemer med sæddrepende krem). Eller de gamle og ikke fult så gode "hopp av i svingen" og "sikre perioder".

Jeg praktiserer selv de to siste da jeg ikke tåler noe som helst. Dvs tåler pessar, men den funker ikke med partneren min. Hadde forøvrig ikke økte menssmerter aller blødning med spiral (k). Men jeg hadde svært lange og lette blødninger.

• 2 uker senere...
Skrevet

du kan jo prøve pearly el babycomp, begge disse er uten noen "tilsetningsstoffer" jeg har brukt pearly, ulempen for min del er at den er dyr og at den viser endel usikre dager, der du må avstå fra sex el bruke kondom el lign.

finner dem på nett, det står mye om sikkerhet og sånn der.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...