Gå til innhold

Hva er muskelknuter i livmora

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei!

Så vidt jeg vet (har jobbet på patologsik lab) så kommer det an på størrelsen på knutene - noen kan ha veldig små knuter, mens enkelte kan faktisk utvikle knuter på størrelse med håndballer! Er de små kan de enten ignoreres eller fjernes kirurgisk, er de store må det ofte komplett hysterektomi til.

Selve knutene pleier ikke være noe farlig, men de kan jo bli ubehagelige når de blir veldig store...de kan vel også legge press på organene rundt, og påvirke "inneklimaet" på den måten.

Jeg må innrømme at hvordan de påvirker fruktbarheten vet jeg ikke, men hvis du skal søke videre etter info kan du også søke på "myom" eller "myomer", dette er det medisinske uttrykket for muskelknuter.

Lykke til!

Hei, jeg har en muskelknute på livmora. Nå når jeg skulle igang med forsøk, valgte de å la den være. Først og fremst fordi den lå litt utenpå livmora, og berørte ikke slimhinnen. Hadde den gjort det, hadde den kunnet forstyrre miljøet der inne, og gjøre det vanskeligere for et egg å feste seg. Så det kommer veldig ann på hvor den er plassert, og selvfølgelig hvor stor den er.

Min er på størrelse med en fersken-sten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...