turbogutt Skrevet 13. juli 2006 #1 Skrevet 13. juli 2006 Føler jeg bare ammer og ammer og ammer HELE kvelden.. dag ut og dag inn! Han blir aldri fornøyd på kveldstid. Fra mannen min kommer hjem fra jobb, og til vi legger oss i ti-elve tiden henger han stort sett i puppen. Er jo glad jeg har melk, og kan amme, men blir litt sliten i hodet av dette... ikke minst sår på puppen. Er det noen som har det sånn, og hva gjør dere. Har lyst å gi en liten flaske mme på kvelden.............. er det "lov" ??
Butterfly-prinsesse+prins Skrevet 13. juli 2006 #2 Skrevet 13. juli 2006 Høres ut som om vi har det akkurat likt. Og jeg har også vurdert mme.... Men i dag ser det ut som om det har gått litt bedre. Vi var ute en trilletur i 6-tiden, dermed fikk han en god hvil da. Her blir han ekstra "puppegal" når han er trett... Får bare håpe at han sover i natt også da Men til dattera vår begynte vi med erstatning på kveldene fra hun var 2 uker - jeg orka rett og slett ikke det styret. Som du sier, en blir veldig sliten av det. Vet ikke om det er "lov", men for oss var det en drøm. Jeg ble mindre sliten, og jenta mer fornøyd. Lykke til, uansett hva du gjør
Gjest Skrevet 13. juli 2006 #3 Skrevet 13. juli 2006 Bastian pleier som regel å få pupp rundt 21 tida... Rundt 23-24 tida pumper jeg meg (får bare rundt 50-80 ml ut da) men det bruker jeg dagen etterpå i 21 tida slik at han blir skikkelig mett før han legger seg. (da pleier han å våkne rundt 2 tida for åp få litt mere pupp) Om jeg ikke skulle pumpet meg dagen før, gir jeg han litt mme..... Fungerer helt greit det (bare ca 1-2 ganger i uka han får mme, men jeg syns det er bedre at han sovner god og mett da, istedet for å henge i puppen min heeele kvelden)
turbogutt Skrevet 13. juli 2006 Forfatter #4 Skrevet 13. juli 2006 Glemte å si at gutten min er snart 5 uker, og det har vært sånn hele tiden. Kan jo ikke dra på besøk nesten, for jeg blir jo bare sittende i en krok å amme. Er ikke særlig hyggelig når man er på besøk. Når dere ga til jenta deres, når på kvelden ga dere. Etter at du hadde ammet mange ganger, eller ga du med en gang for å slippe unna kveldsammingen. Og hvordan gikk det med melkeproduksjonen din. Er jo redd for at det skal gå ut over den. ( får nesten ikke til pumping, kommer bare dråper)
Gjest Skrevet 13. juli 2006 #5 Skrevet 13. juli 2006 Jeg gir som sagt rundt 21 tida da.... Etter jeg har ammet begge bryst, og merker at dem er tomme. Du trenger jo ikke gi så mye mme, men slik at han får sove noen timer og at du får fyllt opp brystene dine litt til neste gang han våkner
Butterfly-prinsesse+prins Skrevet 13. juli 2006 #6 Skrevet 13. juli 2006 Vi ga på kvelden, før hun skulle sove... Men det var fordi hun hang i puppen hele natten. Men hadde jeg vært deg ville jeg prøvd litt tidligere på kvelden - siden det er da dere har problemer. Prøv en dag eller to, og se hvordan det går i allefall! Melkeproduksjonen tok ingen skade av det, jeg hadde masse god melk videre
turbogutt Skrevet 13. juli 2006 Forfatter #7 Skrevet 13. juli 2006 ok, da skal jeg prøve det i morgen takk for svar )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå