Gå til innhold

Noen med erfaringer mht refluks?

Anbefalte innlegg

Jenta mi på 10 uker har nå fått påvist refluks etter 24 timers ph-måling. Skal starte med Losec. Hun gulper ekstremt mye og ofte og har vondt i magen. I tillegg har hun KISS.

Noen med erfaringer rundt reflux?

Losec er jo syrehemmende, men vil det også redusere gulpingen?

Håper noen vil dele litt erfaringer! =o)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5629208-noen-med-erfaringer-mht-refluks/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er en feilstilling i nakken. Kommer enten fra at babyen har ligget forkjært i magen, eller har fått strekt nakken under fødsel. Gjør at babyen ligger med overstrekt nakke- ligger i en slags bananform. Kan gi diverse plager- i dette tilfellet er det endel magevondt, gulping og hun har favorittside. Nå har hun jo også refluks, så det er ikke så lett å si hva som kommer av hva. Viktig med behandling av KISS, da det ubehandlet kan gå utover den motoriske utviklingen. Du kan lese mer her : www.kiss-kidd.com.

Klem

• 5 uker senere...

Gutten min på 7 uker gulper mye, han gulper med en gang han får mat, han gulper av og til mens han spiser da spruter det...Lurer på om han kan ha reflux..Han er også veldig urolig av og til....Han gulper også når han får bare vann, da også spruter det ut av munnen hans....Bør jeg få skjekket han?

hilsen oss

Ja, det kan jo hende det er refluks. Men de har veldig høy terskel før de utfører ph-måling, så det spørs om dere får det. Dattera vår hadde pustestopp, stakkar, som følge av at hun satt en gulp i halsen. Hun ble blå, og kom på sykehuset. Det var det som gjorde at vi endelig ble tatt alvorlig på dette.

Før de utfører ph-måling, anbefaler ofte legene at man hever hodeenden på senga (legg noe under madrassen), og at man skal holde barnet oppreist i 30-60 min (!!) etter måltider. Nestargel (fortykningsmiddel) kan også hjelpe.

Lykke til! Vet ALT om hvor slitsomt det er! Myyye klesvask kan du si!

Klem

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...