Gå til innhold

uføretrygd


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

hei!!er det noen so vet hva man får når man er 100 prosent uføretrygda?for jeg har vel ikke krav på fødselspenger. Får vel beholde uføretrygda, eller??Og vil jeg evt få engangsstønad??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei:) jeg er også 50% trygdet, vi har hvertfall krav på engangsummen og uføretrygda kan de ikke ta fra oss så får vi vel rundt 900 kr i mnd i barnetrygd, ikke av å bli rik av men:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du vil ikke merke noe, trygden din kommer som vanlig. Du er jo ikke i jobb, så om du er hjemme fordi du er syk eller har født, spiller ingen rolle..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du beholder trygda, og alt går som vanlig.

I tillegg har du krav på engangsstønaden på 33.000 kr.

OG når du har født må du søke på barnetillegget som du får fordi du er uføretrgdet. Sånt. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker:)

 

Er det barnetillegget noe som alle uføretrygda får, eller kommer det an på inntekta til far også?? Jeg er midlertidig ufør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og mens dere er i gang...de som går på rehabiliteringspenger-kan de søke om barnetillegg?Hvis noen med erfaring på dette område sveiper innom... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle som har rehab og uføretrygd (også midlertidig), kan søke barnetillegg.

 

Nye regler fra første juni gir litt mer i posen for de fleste. Er du gift, kan mannens inntekt påvirke resultatet, men alle er sikret en minstesats.

 

Minstesatsen er forøvrig det vi har fått i alle år. Den nye regjeringa vil at vi skal få litt mer, og det takker og bukker jeg for :-)

 

Ps! Det er ikke snakk om mye penger her.....max 40% av 1G som er på 60.000...Men har du mange, som meg, så blir det jo litt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker igjen for nyttig informasjon:) jeg har bare minste pensjon, uten tillegget for ung ufør, så jeg har bare 9000 i mnd, og da er det klart at alt hjelper på:)

er jo vant til å klare meg på lite,så det må gå.Jeg er ikke gift, men samboer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor kan jeg lese om denne nye regelen... ingen som ringer og sier nå har du kreav på mere penger..

Jge jobber ikke, er 50 prosent ufør og mistet i MA i juni... tenkte jeg skulle vente med å søke jobb til jeg fikk nummer to...

Mannen min tjener nojså godt, men jeg tjener jo ikke mye....

 

Har alle krav på penger med den nye regelen...

Håper noen tar seg tid til å svare..

 

Og håper jeg kommer inn til dere snart igjen, jeg lusker litt rundt her enda;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Er det helt sikkert at en får engangsstønad hvis man er midlertidig ufør??

Det har ikke jeg fått med meg...men om det er fakta, er det en stor bonus ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...