Anonym bruker Skrevet 13. juli 2006 #1 Skrevet 13. juli 2006 Men hun er stoor og tjukk da. på 6 mnd kontrollen var` a 69 cm og 8300 gr. Hun har til nå spist havregrøt med banan og fersken, den 6 mnd grøten til Nestle. Tenkte jeg skulle prøve med den fullkornsgrøten til 8 mnd, fra nestle. Men da jeg så på pakka var det mer kalorier, mer fett mer sukker osv i den 8 mnd grøten. Bør kanskje holde meg til 6 mnd grøten jeg kanskje, siden jenta mi er så stor? Ellers ser måltidene hennes slik ut: Frokost: 1/2 brødskive + ca 150 ml mme Lunch: 1 posjon grøt blandet med vann+ 1 boks frutti/fruktpure middag: 3/4 middagsglass + 120 ml mme Kveld: 1 posjon grøt+1/2 boks frutti/fruktpurre + 70 ml mme- Overforing?
Daysi Skrevet 13. juli 2006 #2 Skrevet 13. juli 2006 Hei tulla mi er også stor. Det er bare koselig det.Min første pike var altfor stor..hehe men nå er hun akkurat passe.(vel kansje litt for tynn).De mister så mye når de begynner å springe rundt. Så lenge jenta de er fornøyd så hadde jeg ikke gjort det. men virker hun sulten så go for it. Har du noen gode tips til meg: jeg får ikke middag i jenta mi.. kun grøt.Veldig kresen.,
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2006 #3 Skrevet 13. juli 2006 Nei jenta er fornøyd hun, ikke pga henne jeg tenkte å bytte til 8 mnd grøt... Så da holder jeg meg til 6 mnd grøten litt til. Tips ang middag.......Hmmm egentlig ikke da min jente kun de siste 4 dagene har godtatt middag selv... Vi prøvde noen skjeer hver dag, til jentas store frustrasjon, men plutselig, på manda` n så spiste hu nesten 1 glass....... Men kun "Hipp, nudler med grønnsaker og skinke" Kanskje du skulle prøve den?
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2006 #4 Skrevet 13. juli 2006 Flere innspill? Overforer jeg jenta mi??
Gjest Skrevet 13. juli 2006 #5 Skrevet 13. juli 2006 Brukte 6 mnd grøten til hun var 8 mnd, da gikk jeg over til 8 mnd grøten. Ammer henne på morgenen før vi står opp. Frokosten er grøt og 50 ml mme og 1/2 boks fruktpure Lunsj er 1-2 brødskiver eller 1/2 middagsglass. Ettermiddagsmat er 150 ml mme Kveldsmat er grøt, vann og 1/2 boks fruktpure Også ammer når hun skal legge seg.
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2006 #6 Skrevet 14. juli 2006 Dytter fortsatt, Da jeg fortsatt lurer på om jeg overforer jentngen. Lille kylling, er hun 8 mnd nå?
Beama Skrevet 14. juli 2006 #7 Skrevet 14. juli 2006 Høres ikke ut som om du overforer henne... Hun spiser jo nesten det samme som snuppa mi på 5 mnd. Frokost: 200 ml mme Lunch: 1 porsjon grøt pluss 100 ml mme Mellommåltid: I halv boks frutti eller annen fruktpure Middag: Et halvt middagsglass (6 mnd. glass) pluss 100 ml mme og noen skjeer sviskesaft. Kvelds: 150 ml mme. ser ut til at vi snart på begynne med grøt på kvelden og. Hun har begynt å våkne om natten igjen for mat tror jeg... kan være det er tennene som plager også så jeg venter litt med å innføre grøt om kvelden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå