Donno Skrevet 13. juli 2006 #1 Del Skrevet 13. juli 2006 Hei! Eg tenkte kanskje nokon her kunne hjelpe meg litt!! Eg har termin i slutten av november og har studieplass for 06/07. Eg har i tillegg deltidsjobb så eg har jobba meg opp rett til fødselspenger frå trygdeetaten. Det eg lurer på er om eg får dei pengene frå trygdeetaten sjølv om eg ikkje tar permisjon frå studiene (skal prøve å fullføre...)? Siden eg ikkje tar perm. frå studiene vil eg vera ferdig utdanna til neste vår, eg vil jo heller ikkje få fødselsstipend lengre enn til våren mao. Så eg lurer også på om eg kan søke på nye studier frå høsten og ta perm frå dei uten at eg nokon gong studerer videre...? Får eg då fødselspenger for heile perioden (10 mnd?) uten at eg må betale dei tilbake seinere pga eg ikkje studere videre? Blei litt innvikla dette her, men eg håper nokon kan hjelpe meg, eg har høyrt 1000 forskjellige ting og eg klarer heller ikje heilt stole på alle telefondamene på lånekassen!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5628608-f%C3%B8dselsstipend-og-f%C3%B8dselspenger/
luba Skrevet 14. juli 2006 #2 Del Skrevet 14. juli 2006 Når det gjelder fødselspenger tror nok du får det, hvis du tar permisjon fra den jobben hvor du har tjent deg opp dette. Dette har jo med jobben å gjøre, ikke studiene. Men ville hørt med Trygdekontoret for sikkerhets skyld. Når det gjelder om du kan ta permisjon fra høsten 2007 så vet jeg rett og slett ikke; - om det er mulig å ta permisjon bare på slutten av den perioden du har krav på liksom...? Men dersom dette er mulig, så er det ingen fare altså; du trenger ikke fullføre det studiet du tar permisjon fra, du må ikke betale tilbake noenting til Lånekassen fordet (Bare hvis du mottar vanlig støtte etter fødelsepengene er slutt selvfølgelig....). Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5628608-f%C3%B8dselsstipend-og-f%C3%B8dselspenger/#findComment-5633481
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå