Murmeline Skrevet 13. juli 2006 #1 Del Skrevet 13. juli 2006 Hadde dette innlegget på fødselsangst, men ser at det passer kanskje bedre her. Jeg har "alltid" hatt fødselsangst, og denne kommer fra mange ulike hold. For å forklare i korte trekk: tidligere "overkjøring" fra sykehuspersonell mens jeg lå dopet ned, uten av stand til å tale min sak. Nesten-voldtekt som gjør at jeg sliter med tillit, GU/undersøkelser/fødestoler. I tillegg kommer de vanlige tingene som stooooor angst for å få ut ungen, revne og bli ødelagt i underlivet osv. (kjenner "dessverre" ei som er komplett ødelagt..) Jeg har for det meste tenkt at jeg skal føde naturlig, har til og med lest "Naturlig fødsel" for å få positiv input. Men i det siste nå har jeg begynt å slite mer og mer med tanken på å føde, panikken sprer seg, og jeg begynner nesten å hyperventilere. Prøver å lese meg trygg, men det blir bare verre for hver gang. Jeg tar meg i å tenke at dette er en tåpelig reaksjon jeg har, "slutt å tulle, liksom"... Alle skal jo være litt redde osv. Men så tenker jeg på det stakkars barnet, og hvordan jeg allerede preger det. Det er jo "kjent" at en harmonisk gravid har større sannsynlighet for å få et harmonisk barn. Kanskje jeg lager et nervevrak her nå, siden jeg bruker altfor mye tid på å bekymre meg... Er det sånn at pga barnets beste bør jeg heller søke om KS slik at jeg slipper å ta alle disse rundene med meg selv? Hm, dette ble et rotete innlegg, men det er visst litt rotete i hodet mitt nå også. Er så glad dette forumet finnes, så man får luftet tankene sine:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5628596-hva-mener-dere-f%C3%B8dselsangst-vs-ks/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
It's all about me Skrevet 14. juli 2006 #2 Del Skrevet 14. juli 2006 Må bare si at fødselsangst er ikke noe som bør undervurderes. Jeg brukte mine 9 måneder til å psyke meg opp skikkelig og var selv 100% overbevist om at dette kom til å gå så bra, at jeg kom til å få en kort og enkel fødsel som jeg taklet bra. Sånn kunne det selvfølgelig ha gått, men det endte heller med en lang fødsel og akutt angst med anfall på fødestua. Å begynne mine ks-forhandlinger da er ikke det letteste jeg har gjort og anbefales ikke. Så er du ikke sikker på om du klarer å gjenomføre en fødsel så snakk med legen/jm din om det, få noen samtaler på sykehuset og få det ned på papiret. Sansynligvis går nok alt bra om du velger å prøve naturlig fødsel, men ikke prøv å spill helt, vis hva du egentlig føler. Lykke til. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5628596-hva-mener-dere-f%C3%B8dselsangst-vs-ks/#findComment-5635610 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Murmeline Skrevet 14. juli 2006 Forfatter #3 Del Skrevet 14. juli 2006 Tusen takk for svar:) Litt av problemet mitt er dessverre manglende tillit til helsepersonell, så har utsatt å prate med de. Synes det er som å velge mellom pest eller kolera. Det var ikke så ille før jeg ble gravid, det har bare aksellerert... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5628596-hva-mener-dere-f%C3%B8dselsangst-vs-ks/#findComment-5636874 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå