mamsen og ML+litenimagen Skrevet 13. juli 2006 #1 Del Skrevet 13. juli 2006 er du der? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5628247-iselin-79-gravid-med-mirakel/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iselin79 og 2 nydelige Skrevet 13. juli 2006 #2 Del Skrevet 13. juli 2006 Var her ikke i sted, men er her nå... Hur e leget?? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5628247-iselin-79-gravid-med-mirakel/#findComment-5629807 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mamsen og ML+litenimagen Skrevet 14. juli 2006 Forfatter #3 Del Skrevet 14. juli 2006 alt er så strålende, gled deg til ul, når skal du dit? var der i går, venter en liten tulle, hun var så aktiv at vi ikke fikk målt henne, ble så rørt og glad, alt så så bra ut der inne:) legen var sikker på at det var en jente selv om jeg bare er i uke 15(!) så det selv, det var inge tissemann der gitt;) gleder meg enda mer nå, alt ble så mye mer virkelig! går bare og smiler hele dagen:) hvordan er dagen så langt da, du har kanskje ikke stått opp? sitter på jobb og kjeder meg. klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5628247-iselin-79-gravid-med-mirakel/#findComment-5633252 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iselin79 og 2 nydelige Skrevet 14. juli 2006 #4 Del Skrevet 14. juli 2006 Jeg er skremmende tidlig våken hver dag jeg faktisk.. Er A-menneske deluxe. Våknet i natt og fikk ikke sove igjen, masse tanker som fløy rudt i hodet. Så da gikk jeg ut på sofaen og så på animal planet, så sovnet jeg der, og har vel vært våken siden seks...hehehe... Ååå. så du venter en liten jente. Gratulerer. Helt fantastisk. Men siden du "bare" er i uke 15 så skal du vel på den ordinære UL også? Eller var det denne? Fikk du med deg bilder eller? JEg skal 4 august jeg, det er jo ikke såååå lenge til da, men er veldig spent...hihi. Tror også vi får jente. Jeg er da uke 15+4 i dag jeg da. Nå merker jeg at tiden går fortere, med tanke på magen blir større og ukene går. Var på beby besøk i går... Søt baby, men det var jo helt tragisk. Har lagt ut innlegg her om det...hahaha, så tragisk var det... Hvor i landet holder du til, hvor skal du føde? Mulig du har sagt det før, men jeg er blond vet du....gullfiskminne....lol.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5628247-iselin-79-gravid-med-mirakel/#findComment-5633305 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mamsen og ML+litenimagen Skrevet 14. juli 2006 Forfatter #5 Del Skrevet 14. juli 2006 hei igjen snupp:) har ordinær ul 1 august, men jeg fikk det liksom for meg her om dagen at jeg lakk fostervann, men det var selvfølgelig riv ruskende galt, bestilte time og måtte betale 750 kr for det, men så fikk jeg noen fine bilder av prinsessen. jeg lover deg du kommer aldri til å glemme hvordan det var å se evt. henne for første gang, hjertet smelter helt:) så du var tidlig opp ja, hva er det du går rundt å tenker på? animal planet er kult, bra tidsfordriv i de sene nattetimer, hehe;) er fra oslo jeg da, men skal føde på bærum, siden jeg fortsatt har den gamle adressen min der. tror det er bra der uansett, så vi får se. synes ukene begynner å fly nå, var så kjedelig når man var syk og dårlig til uke 12, men nå er alt så utrolig mye bedre altså! har også begynt å få mage, er så koselig, så nå venter jeg bare på at babywatcheren min skal komme i posten:) når har du termin igjen? vi har det nesten samtidig(vet vi har snakket om dette før men er litt blond jeg også) mye forsvinner ut av hodet når man er gravid, blir fort litt senil... men hvor bor du, hvilket sykehus skal du føde på? var det tragisk på babybesøk? har ikke sett linken jeg. var på baby besøk hos kusinen min for et par dager siden, pjokken er 3 mnd og sååå søt;) jeg har barnetakket altså, lover deg;) hva driver du med for tiden,, utenom å se på animal planet? klem på deg! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5628247-iselin-79-gravid-med-mirakel/#findComment-5634439 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iselin79 og 2 nydelige Skrevet 14. juli 2006 #6 Del Skrevet 14. juli 2006 Lakk fostervann ja, hvordan kom du på den "ideen"?? Hehe, jeg fikk jo plutselig litt noia selv vet du... at jeg ogs gjorde det. Herregud, man slutter aldri å bekymre seg altså... Håpløs sånn. Jeg så spira vår bare 7 uker gammel jeg, pga det som hendte meg, så fikk jeg veldig god oppfølging av Ullevål de tre første mnd, så når jeg var 12+2 var jeg på privat UL, for da fikk jeg ikke mer av Ullevål, og så en morsom liten tass der inne, strakk seg inn og ut, hadde lange ben og armer som fløy opp og ned... Så det er garantert stor forandring på den lille når jeg skal på UL 4 august... blitt kjempe stor sikkert...iallefall i forhold til sist jeg så mini.. Jeg har foreløpig termin 3 januar. Men den kan jo bli satt tilbake etter man har vært på UL i august... Forunder meg ikke, vi får se. Er 15+4 i dag... I det siste syntes jeg tiden har gått fort. Snart halvveis...hihi.. Nei, jeg fikk bare ikke sove i natt, tenkte på babyen, jobb, penger, bo, krig og fred og sånn, klær, trening... Tenkte liksom på alt, så fikk ikke fred i planeten min...hehe.. Jeg skal føde på ahus jeg da, bor i oslo, men på ahus kanten av byen. Har fri om dagen jeg, begynner ikke å jobbe før i august. SÅ har enda lenge fri. Er så flott atte... Så da trener jeg og bare koser meg rett og slett. Trener foreløpig ca tre ganger i uka, mer om jeg orker. Får se hvor lenge jeg klarer å holde det oppe, men det er fantastisk deilig. Tror jeg hadde følt meg enda mer som en elefant om jeg ikke hadde rørt på meg..urk. Skjønner at du ikke er keen på å legge ut akkurat hvor i Oslo du bor, men på hvilken kant. Hva jobber du med? Lagt inn et innlegg om det baby besøket under tittelen "At jeg blir så provosert ass" eller noe sånnt...*ler* Var så oppgitt i går at jeg ikke husker...hahahaha.... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5628247-iselin-79-gravid-med-mirakel/#findComment-5635317 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mamsen og ML+litenimagen Skrevet 14. juli 2006 Forfatter #7 Del Skrevet 14. juli 2006 da har vi termin på samme dag da gitt:) 3 jan her også, nurkene er sånn ca akkurat like gamle da. skulle ønske jeg orket å trene om dagen, heldiggris. må få kjæresten til å ta med meg på elixia,han trener jo som en gal, helst hver dag, så det ert en skam at jeg har sluttet...uff. var bare det at jeg var så sinnsykt dårlig de første månedene så jeg orket ikke, men må seriøst ta det opp så fort som mulig, man kommer seg jo mye fortere etter fødsel. heldigvis er jeg veldig slank da, så trenger bare å stramme opp, ikke gå ned. har ikke noe i mot og si hvor i oslo jeg bor(går ut i fra at ikke du er psyko eller noe;)) bor i hvertfall på vestkanten(bogstadveien). du bor i øst eller siden du skal føde på aahus mener jeg? jeg blir fullstendig deprimert av å bli så stor. synes det er koselig å se magen vokse og sånn, er bare det at ingen klær passer lenger og da mener jeg INGEN! har ikke så mange baggiepants( er det sånn det skrives hehe?) så disse jeansene er alt for trange, dessuten ser jeg ut som et stappa sølseskinn i de små lekre toppene som jeg syntes jeg var så fin i før...sukk! har du det sånn? tror jeg må på shopping snart, men er liksom ikke så keen på å bruke alt for mye penger på klær, kommer sikkert til å bli så dritt lei av dem når jeg har poppet ut tulla... hva jeg jobber med ja...hehe. den jobben jeg har nå er bare midlertidig, jobber hos pappa, og scanner fakturaer og sånn, ikke videre givende arbeid for øvrig, men blir jo litt penger da. (uff ikke tro jeg er en pappa jente fra oslo vest, er ikke sånn, det lover jeg) er ferdig her 4 august så 15 drar kjæresten og jeg på ferie, det blir hyggelig. vi skal til mallorca(alkudia) aldri vært der før jeg, men det så veldig bra ut, ikke gal pris heller, ti tusen for to med fly og hotell i en uke. gleder meg veldig:) har du vært der? er jo litt yngre enn deg da(19) så må vente med videre utdannelse til prinsessen er ute. hva jobber du med da? skal sjekke ut innlegget;) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5628247-iselin-79-gravid-med-mirakel/#findComment-5635676 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mamsen og ML+litenimagen Skrevet 14. juli 2006 Forfatter #8 Del Skrevet 14. juli 2006 glemte å svare på det med fostervannet! jo det var jo en ganske sinnsyk i de, sendte inn masse innlegg her og hørtes helt desperat ut. det er jo vanlig å ha litt vannaktig utflod har jeg skjønt, men så pluttselig når jeg skulle løpe opp trappen hjemme hos mamma og pappa og ta tlf, så kom det litt ekstra i trusen kan du si. ble helt hysterisk og gråt og greier. men tror rett og slett at jeg hadde tisset litt på meg....hehe flaut;) det var ihvertfall mer enn nok fostervann i går fikk jeg høre, så nå er den bekymringen ute av verden:) hvorfor trodde du at du lakk, du gjorde vel ikke det? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5628247-iselin-79-gravid-med-mirakel/#findComment-5635758 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iselin79 og 2 nydelige Skrevet 14. juli 2006 #9 Del Skrevet 14. juli 2006 Nei, mente ikke at det var farlig å fortelle meg hvor du bodde, men jeg tenkte på alle de andre galningene som går å snoker på disse sidene. Det er så jævla masse syke mennesker og man vet aldri hva de finner på. Jeg bor da på østkanten jeg da...hehe, Oslos beste.. Født og oppvpkst på denne kanten, her jeg trives... Og tror helt klart at du er en sånn borstskjemt vestkantsnobb...LOL...Neida.. I dag ble jeg sint på babyen min for første gang...hehe, i dag morges før jeg dro på trening, dro jeg frem babywatcheren min, i håp av å få en liten Hørings....neida.... Fant ingenting.... Ok, tenkte jeg, da får jeg ta det ETTER trening.... Lå da i sikkert 15-20 minutter...neida...fant ingenting... Og da begynte jeg faktisk å lete etter steder hvor jeg kan ta privat UL.... Så tenkte jeg å gi den en sjanse til,,,batteriet begynte å bli dårlig, så jeg byttet det, og prøvde igjen... Da fant jeg det... PPUUHHHHH..... Ble sint fordi lille vennen gjemte seg. Skremme meg sånn da gitt. Kaos oppe i hodet mitt. Og jeg som skal til sverige på tirsdag og shoppe babyting...hehehe.. Trodde at det var noe galt jeg altså. Ja, klær og sånn ja... Jeg passer mine enda jeg altså, det eneste stedet de er trange er over magen, ellers er de som normalt. Selv om jeg ikke føler meg så vel i de lenger, føler meg feit. Så når jeg er ute og går og sånn så gnir jeg meg litt på magen som har kommet, sånn at man liksom skal se at jeg er gravid...HAHAHA, det er jo helt tragisk men... Eneste muslighet for å vise fremmede og omverdenen at jeg faktisk er gravid og ikke bare har en feit mage... Nei, har ikke vært på Mallorca før, men har vært på gran canaria, vi har hus der nede og jeg syntes det er kjempe deilig der nede. VI planlegger en tur til mars neste år vi. Med mini. Bor vi i huset, besteforeldrene mine, altså oldemor og oldefar til mini bor der nede om vinteren, så da besøker vi de...har vi barnevakt også om vi har lyst på en tur ut.. Hihi... Gleder meg! Nei, du er jo ikke så MYE yngre enn meg... Da mener jeg ikke det som en fornærmelse til deg fordi du er 19, men fordi jeg IKKE er så gammel....26 år... Bare ungdommen...haha.. Har dere planlagt babyen eller er det "uhell", et lykkelig uhell da.. Hvor gammel er kjæresten din? Min er da 30 år. Gammel mann. Men det gjør ikke noe. Han er MIN gamle mann. hihi. Jeg er litt mellom jobber, jeg har fullt betalt fra jobben jeg har nå, men har fri til august, da jeg begynner ny jobb. I resepsjon bare, men så lenge jeg har en jobb så er det det samme hva det er. Skulle søkt på drømmejobben egentlig, men så kom lille mini i stedet, så da tar jeg drømmejobben når mini er ett år i stedet. Vi planla det, men tok det litt som det kom. Etter en MA i januar (uplanlagt), så ble vi enige om at jeg ikke skulle begynne på prev igjen, og to mnd etter satt spira igjen gitt... Har du hatt noen MA eller SA? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5628247-iselin-79-gravid-med-mirakel/#findComment-5636044 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mamsen og ML+litenimagen Skrevet 14. juli 2006 Forfatter #10 Del Skrevet 14. juli 2006 vet du hva nå ler jeg så jeg rister!!!HAHA! je gjør akkurat det samme som deg, stryker meg på magen hvor enn jeg går, får jeg noen blikk(sikkert noen som vurderer om jeg er litt småfeit i magen eller bare gravid) da stryker jeg meg litt ekstra godt på magen og passer på at de ser...tragisk! kjæresen min påpekte det engang vi var på smartclub, er vel 1 mnd siden så det var sikkert umulig for andre og se det, men jeg vettu, frem og stryker som en gal, han bare så på meg rart...hehe. nei, jeg synes ikke du er gammel, bare vant til at jenter på din alder synes jeg er ung. trives mye bedre med litt eldre, føler jeg har mer til felles med dem. kjæresten blir 24, og det er helt perfekt for meg, ca 5 år eldre, som din:) den lille prinsessen min var nok et lite uhell som jeg ble veldig fort glad i. skal innrømme at jeg ble helt paff da jeg fant ut at jeg var gravid, trodde ærlig talt ikke jeg skulle få se to blå streker før jeg var nærmere 30. men så feil kan man ta, bllir ung mor og det synes jeg er flott! er godt å få støtte fra kjæreste og familie. venner er en annen sak, de har skuffet enormt... aldri vært gravid før så ingen ma elle sa på meg heldigvis. hva men deg? tror du fortalte at du hadde mistet en siden du var gravid utenfor livmoren, men så var det et lite knøtt inni også og det er det du bærer på nå. stemmer dette? i såfall her jeg ikke blitt helt senil alikevel;) jeg bryr meg heller ikke så mye om hva slags jobb jeg får i etterkant, det viktigste er å være lykkelig og gjøre noe man liker. dessuten synes jeg det er viktig å være så mye sammen med barnet ditt som mulig, hvis man har muligheten. det er ikke hver dag man får se et mytt lite menneske vokse og formes foran øynene på deg:) har du vært på bim treff i oslo? jeg har ikke, er for feig til å tørre, redd for at alle skal kjenne alle og at jeg skal sitte der alene..uff, paronoide tanker(tror det er hormonene). men hadde selvfølgelig vært hyggelig å møte jenter i samme situasjon, men jeg vet ikke helt... er ikke sikkert jeg er her på en liten stund nå. skal på liten shopping tur med kjæresten endelig, har ikke penger, men men, kan jo vindus- shoppe litt(særlig til knøttet)hehe... ha det fint så lenge. må innrømme at det er veldig hyggelig å prate med deg altså:-))) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5628247-iselin-79-gravid-med-mirakel/#findComment-5636312 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iselin79 og 2 nydelige Skrevet 14. juli 2006 #11 Del Skrevet 14. juli 2006 Duh, det med det fostervannet....nei, jeg hadde ikke noen sypmtomer på at jeg lakk en gang jeg da, så det var egentlig ingenting som skulle få meg til å tro at jeg lakk fostervann. Det er latterlig, men jeg bare trodde jeg gjorde det jeg, sånn helt uten videre. Hypokonder? Hvilken krydder er det? Ja, fader, jeg gnir meg så mye på magen at man skulle tro jeg var en magisk lampe eller noe... Men jeg føler det fremhever at jeg er gravid, men det kan godt hende jeg bare ser mental ut. Men jeg har begynt å få mage nå, men den syntes best når jeg er naken eller i undertøy. Også er jeg ikke sikker på hvor stor jeg egentlig VIL at magen skal være nå, for da tenker jeg på at jeg kommer til å se ut som en sprengferdig ballong når syv åtte mnd har gått..hehe. Så... Jeg gjemmer det litt, samtidig som jeg vil at alle skal se det. Skrudd?? Neidaaa.. Alder, de fleste av mine nære veninner er jo litt yngre enn meg da, fra 22-23. Så vant med å være med yngre mennesker. Hør på meg nå a, YNGRE mennesker. Ok, ok, men du skjønner hva jeg mener. Men det er jo lett å sammenligne meg da, eller andre gjør det, fra når man selv var 19 år. Jeg var ikke moden til å bli mamma når jeg var 19, da hadde jeg party hatten på og var i full fart. Men folk er forskjellige, og veldig godt er det. Syntes det er flott jeg om dere begge er klare for dette her. Folk maser så innmari om at, ja, det er så mye ditt og datt og jeg blir så oppgitt. Det er hva man gjør det til, det er det jeg mener.. Ja, du har rett når det gjelder at jeg hadde og ble operert for exu i mai, og hadde samtidig en i livmor også som nå er i full fart i magen. Har begynt å kjenne spark og sånn, det er kjempe artig. Åh, skriker jeg ut, når jeg merker godt at det sparker der nede..hehe.. Har du begynt å kjenne liv enda? Har heller ikke vært på noen BIM treff nei. JEg tror ikke jeg tør heller, må se det litt ann tror jeg. Jeg er litt redd for det samme som deg tror jeg, at alle kjenner hverandre. Og at folk skal syntes jeg er stygg!!! HAHAHAHAHAHA, jeg vet, men jeg får litt sånn angst for at folk skal dømme meg opp og ned, og liksom si "åh, var det SÅNN hu så ut, skuffende", jada, selv om det ikke er sånn date treff opplegg. Men jeg er litt rar jeg da. På tirsdag skal mamman min og jeg til sverige å kjøpe litt babyutstyr tror jeg. Det KLØR i fingrene for jeg har så lyst å sette igang med å shoppe...jeg blit gaaaalen! Har dere kjøpt noe? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5628247-iselin-79-gravid-med-mirakel/#findComment-5636476 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mamsen og ML+litenimagen Skrevet 14. juli 2006 Forfatter #12 Del Skrevet 14. juli 2006 god kveld snuppa. skjønner godt hva du mener at partyhatten satt på godt da du var 19, det gjorde den på meg og inntil nå. vi var ute hver helg, har alltid hatt det så utrolig kult sammen på byen, tror ikke vi har kranglet en eneste gang på fylla. ganske utrolig, ofte da man vanligvis krangler mest. bra vi har litt angst begge to, at jeg ikke er alene om å være paranoid. at folk skal synes du er stygg??? uff hva er det for noe da. er helt sikker på at du ser nydelig ut jeg, blir sikkert litt ekstra søt med mage. føler meg selv som en bolle allerede nå, har alltid hatt så flat mage så skinnet er jo allerede strukket(!). skjønner ikke hvordan jeg kommer til nå se ut i niende mnd. kommer ihvertfall til å få strekkmerker, synd er det, men tulla mi er verdt det. jeg kjenner liv som bare det! føler liksom at jeg kjenner enda mer nå som jeg har sett henne sparke så fælt på ultralyden. det er seriøst ikke rart at jeg har kjent henne så tidlig(er så rart og kunne si "henne" istede for "det"), alle andre innpå her sier de kjente liv første gang rundt uke 18, men jeg har kjent det i et par uker allerede. ååå iselin, du aner ikke hvor glad jeg er for at jeg beholdt skatten min, jeg har gjort det eneste riktige, det vet jeg:) vet du hva, har tenkt en del på å kjøpe babystæsj i sverige, tror man sparer en del. hva skal du kjøpe? tror ihvertfall det lønner seg å kjøpe vogn der, skal kjøpe en sånn emmaljung(eller hva det nå heter). har du vært på fru lyng? er ikke så mange av de butikkene i oslo, men bla en på sten og strøm ved karl johan. var innom der og tittet litt for et par dager siden. tror jeg skal ha meg en skikkelig søt seng. nå får jeg jo en jente, så da må det bli noe ekstra stæsj. de er litt dyre, husker ikke prisen i farten men det er verdt å ta en titt selv om man ikke skal ha. masse babytøy der også. det er så GØY, også er det så mye nusselig!!! har du godt forhold til moren din? har veldig god kontakt med mamma, kan snakke med henne om alt. er deilig å ha en sånn mor, er sååå gld i henne:) gleder meg veldig til kjæresten kan kjenne snuppa sparke, håper ikke det blir lenge til. har du begynt å spille musikk eller? i følge bladet gravid har de godt utviklet hørsel i uke 15. setter på fin og rolig musikk og hekler babyteppe...hehe, snakker faktisk litt til gullet også... føler meg litt skrullete der jeg sitter men men er jo bare hun og jeg som hører det;) hvor i oslo er du egentlig fra, bortsett fra øst? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5628247-iselin-79-gravid-med-mirakel/#findComment-5638219 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mamsen og ML+litenimagen Skrevet 14. juli 2006 Forfatter #13 Del Skrevet 14. juli 2006 snupp, hvor er du i kveld? kjæresten er på golfbanen og jeg kjeeeeeeder meg.... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5628247-iselin-79-gravid-med-mirakel/#findComment-5638734 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iselin79 og 2 nydelige Skrevet 14. juli 2006 #14 Del Skrevet 14. juli 2006 Har vært hos en veninne i kveld jeg, og sett film. Samboer er på jobb..Morro... Vi så Trans Amerika, Fin film egentlig. Fikk dere kjøpt noe på handleturen i sted? Kjøpe ting i sverige ja.. Tror det kan være lurt. Vi får vogn av mamman min vi da, så vi skal titte litt og sånn i sverige. Men tenke å kjøpe bilsete om de har noen fine og relativt rimelige. Og kanskje reiseseng. Får se.. GLeder meg masse ialefall til bare å titte. Husker jeg lekte med barnevogn og dukke når jeg var liten. Nå er det et ordentlig lite menneske som skal ligge oppi vogna der. Sprøtt å tenke på. At man drar på sykehuset, så har man en liten ny person med hjem. Syntes tanken er så stor at jeg klarer lisom ikke å tro på det...eller hva jeg skal si, Leste over her at du og har bestilt babywatcheren. Så spennende, jeg fikk den etter 5 dager ca.... Så om du bestilte den mandag, og de har den på lager får du den vel kansksje i morgen eller mandag? Det er veldig spennende. Men i dag som sagt ble jeg kjempe redd for jeg ikke fant noe. Jeg bor på grensen til lørenskog... Tør ikke så si så mye her, i redsel for at personer jeg ikke liker skal vite hvem jeg er...haha.. Nå er jeg så trøtt, skal legge meg å sove snart...snork... Prekas.... hihi... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5628247-iselin-79-gravid-med-mirakel/#findComment-5641585 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 15. juli 2006 #15 Del Skrevet 15. juli 2006 Hei jenter! Nå er jeg tilbake fra min miniferie. Vet ikke om dere husker det, men vi hadde en liten skravletråd på gang rett før jeg dro. Er det bra med dere? Jeg har kommet meg til 13+0, juhu:-) Endelig virker det som tiden går fortere! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5628247-iselin-79-gravid-med-mirakel/#findComment-5645786 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iselin79 og 2 nydelige Skrevet 16. juli 2006 #16 Del Skrevet 16. juli 2006 Jeg husker iallefall deg... Hvor har du vært på ferie? Her er alt bra. Magen vokser faktisk, og begynner å bli gravid mange. Samboer sa til meg i går. "Nå begynner du å få mage, sånn fin, den er jo helt rund"...hihi. Det er koselig da. Kjenner liv sånn innemellom. Men ikke så ofte enda, men hører jo med babywatcheren min, så jeg vet at alt er ok Ja, tiden går litt fortere nå. Bare vent så sitter du også der med mage, om du ikke har fått en allerede...hihi.. Jeg bare gleder meg mer og mer til den lille kommer jeg da. Begynner å venne meg til tanken at det kommer en liten en snart. Selv om jeg blir litt overveldet av å tenke på at man drar på sykehuset som to, og kommer hjem som tre... Stoooort å tenke på...hehe.. Er alt bra med deg ellers da? Formen og sånn? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5628247-iselin-79-gravid-med-mirakel/#findComment-5648783 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mamsen og ML+litenimagen Skrevet 16. juli 2006 Forfatter #17 Del Skrevet 16. juli 2006 hei jenter:) la flat på solsengen i hele går, deilig, men merker jeg blir fortere trøtt og varm enn før, sikkert nurket som sier i fra når det er nok;) jeg har ikke fått babywatcheren min ennå! ååå! har så lyst på den så jeg kan høre på prinsessen min inni der. håper den kommer til uken, det bør den gjøre... nå begynner jeg også garantert å få mage, til og med mamma påpekte den lille kulen. føler på en måte at jeg ikke lenger er feit men gravid, deilig følelse:) har lyst til at alle skal se det, det kan jo være de gjør det men stryker meg fortsatt litt ekstra når jeg er ute:) har tenkt litt på det med sykehuset jeg og. men på en måte så er jo han/hun med oss hele tiden., synes det er rart å tenke på at når jeg og kjæresten sitter alene så er det på en måte ikke bare han og jeg men en til, det er tre hjerter som slår. det synes jeg er litt facinerende:)! snart en liten en;jeg husker også deg. velkommen hjem! iselin har stilt alle viktige spørsmål så da bare venter vi på svar. men tror vi trenger en liten presentasjon fra deg, er ikke sikker på om jeg husker alt. fyldig informasjon om oss finner du i innleggene ovenfor;) klem på dere:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5628247-iselin-79-gravid-med-mirakel/#findComment-5649120 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iselin79 og 2 nydelige Skrevet 16. juli 2006 #18 Del Skrevet 16. juli 2006 Var også ute å solte meg i går, men orket ikke å ligge hele tiden. Var i huset til faren min, de holder til rett borti gata her, og de er ikke hjemme, da har jeg hele verandaen for meg selv. Helt usjenert, så jeg kunne ha ligget naken om jeg ville...ikke det at jeg vil det altså. Men føler ikke for å ligge på offentlige strender akkurat nå... Deilig uansett. Vurderer å dra bort der nå og legge meg i sola.... Har ryddet bort tørre klær og satt på ny maskin og rydda leiligheten allerede... JEg er så ryddefreak, HATER å ha det rotete...hehehe... Nå er det ryddig og jeg kan relax... Åh...nå kjente jeg akkurat lille vennen sparke....*smelt* Var på fest i går da, kjempe koselig. Og det "værste" er at jeg ikke savner å drikke... Akkurat der og da tenker jeg at det hadde vært morsomt å ta en drink og være litt brisen...men når festen er over og jeg kjører hjem savner jeg det ikke i det hele tatt. Iallefall ikke når jeg ser hvor fulle folka blir, og tenker på hvordan de kommer til å være dagen derpå. Mange sier de ikke blir fyllesyke, men kroppen er redusert og man er slapp og sliten....uansett hva man sier ass... Jeg hadde på mammabukse, en dritkul en faktisk, ser ikke ut som mamma bukse, og en mamma topp... Og magen kom skikkelig frem, var ikke tvil om at jeg så gravid ut...hehehe.. Gøy.. Nei, vi snakkes "små piker"....jeg vil work on my tan..... Hepp... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5628247-iselin-79-gravid-med-mirakel/#findComment-5649199 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mamsen og ML+litenimagen Skrevet 16. juli 2006 Forfatter #19 Del Skrevet 16. juli 2006 er også i huset til foreldrene mine. deeeeilig ha ha hele huset for meg selv. ligger nesten naken jeg, ihvertfall toppløs. tror det skal være bra for brystvortene å bli herdet litt til ammingen begynner. har lest det et sted. måtte inn hit og sjekke om noen av dere hadde svart da:) å herregud, jeg har ikke vært på fest på år og dag nå... har liksom følt meg så jævlig, men på tide å komme seg ut, snart kan alle se på den flotte gravid-magen min:) vet du hva, jeg savner heller ikke å drikke, hver gang typen kommer hjem full og legger seg ved siden av meg tenker jeg bare:"å jeg er så utrolig glad for at jeg slipper å våkne opp klein i morgen sammen med han og ha null energi". men jeg skal inrømme en ting, jeg savner et glass rødvin en gang i blandt. jeg vet mange sier at man kan ta seg en liten skvett selv om man er gravid, men jeg tar ikke den sjansen ass. blir for dumt i tilfelle den lille skulle tatt noen skade av det, er ikke verdt det. tror jeg kommer til å bli ganske tørst når snuppa er ute, da er det liksom fritt frem;) hvort har du kjøpt mamma klær? tror jeg trenger et par nye bukser, synes snekkerbukser er så søtt jeg, særlig siden vi skal gå gravide om vinteren og sånn, er litt kaldt med linbukser liksom. gleder meg til å bli stor og god!!! hadde aldri trodd jeg skulle si det, noen gang;) men nå skal jeg tane videre, så ciao så lenge! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5628247-iselin-79-gravid-med-mirakel/#findComment-5649695 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iselin79 og 2 nydelige Skrevet 16. juli 2006 #20 Del Skrevet 16. juli 2006 Jeg kjøpte bukse på h&m, men den glir ned hele tiden da, men den er ganske kul... Har bare en gravid bukse og en gravid topp, ellers bruker jeg mine vanlige klær. Håper å gjøre det lenge enda selv om magen blir stor. Føles ikke ut som jeg har lagt på meg andre steder på kroppen i og med at buksene sitter som vanlig på bena og rumpa og sånn. Men har lagt på meg litt. Men tror jeg har vann i kroppen, for noen ganger blir ankelene hovne og de sprenger litt. Bare fem mnd igjen...hehehe.. Savner ikke å ta et glass rød vin en gang jeg da, liker ikke rødvin heller, så det er egentlig det samme... Er mest glad i hvitvin jeg da. Nå nøyer jeg med med å lukte på flaska jeg. Syntes det lukter godt av en eller annen merkelig grunn...hehe... Selv tar jeg heller ingen sjanser. Gidder ikke å røre alkohol en gang. Selv om det er bare en slurk. Har ikke lsyt. Jeg syntes det er en prinsippsak. Jeg holder meg heeeelt unna. Og det uten problem. Så har jeg aldri røyka heller, så jeg tror kroppen er relativt frisk sånn sett... Jeg også soler toppløs, men det gjør jeg uansett om jeg er på stranden eller her. Men soler meg i g-streng, og DET gjør jeg ikke på stranden...hahaha.... Ja, det er fantastisk å ha huset alene. Samboer ligger hjemme og sover han. Jobbet i natt.... Kjedelig å ligge inne nå a gitt...men skjønner at han vil sove. Det eneste som mangler her er badebasseng... DA hadde dagen vært komplett... *sukk* Argh...nå fikk jeg lyst å bade.... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5628247-iselin-79-gravid-med-mirakel/#findComment-5649818 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 16. juli 2006 #21 Del Skrevet 16. juli 2006 Hei igjen! Kort presantasjon av meg igjen; blir 23 i år, er student og bor sammen med samboeren min i Akershus. Skal føde på Ahus rundt 22. januar. Jeg er så misunnelig på dere som har fått mage altså! (Har dere magebilder?) Min ser ikke ut til å vokse stort, og jeg begynner å bli utålmodig. Har kommet til 13+1 idag, og det er rart å være i den 14. uka allerede! Synes 1. tri gikk dritsakte, men nå begynner det å ta seg opp. Til tirsdag skal jeg til legen, og han skal prøve å høre hjertelyden. Samboeren min ville bli med, så jeg håper virkelig vi hører noe! Dessuten trenger jeg å få en bekreftelse på at alt er i orden nå. Formen er bra, men har fått skikkelig mye kviser, og det irriterer meg veldig! Håper det gir seg etter hvert! Ellers blir jeg nok litt fortere utslått av varmen og svimmel, men sånn alt i alt synes jeg formen er bra! Har dårlig samvittighet for at jeg ikke trener, og ikke er flink til å spise så sunt (spiser alt for mye snop) og tenker hele tiden at jeg skal skjerpe meg, men det er så vanskelig. Jeg har gått opp en drøy kilo til nå, men buksene passer fortsatt (må åpne knappen litt når jeg har spist noen ganger...heheh) Men etter hvert må jeg nok over i noen gravidebukser. Lurer fælt på hvor jeg skal finne noen jeg liker, synes det ser ut som mye kjipt i den avdelinga!! Si fra hvis dere har noen tips!! Savner egentlig ikke alkoholen jeg heller, selv om det noen ganger hadde vært mer liv hvis man var litt "mer med". Det har ikke blitt så mange fester egentlig, har vel holdt litt igjen fordi jeg ikke ville ut med nyheten. Nå er det bare noen få som gjenstår og fortelle til, og etter det så håper jeg det blir enklere, for da kan jeg jo fortelle det til alle. Leste du skulle få jente, liten spire, grattis!! Så moro! Dere er "flinke" som er ute å soler dere...jeg blir så fryktelig varm og utålmodig når jeg ikke har mulighet til å bade, så det blir til at jeg holder meg inne. Dumt, for jeg vil jo egentlig bli brun!! Et basseng hadde vært så perfekt, skulle gitt mye for det akkurat nå!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5628247-iselin-79-gravid-med-mirakel/#findComment-5649865 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mamsen og ML+litenimagen Skrevet 16. juli 2006 Forfatter #22 Del Skrevet 16. juli 2006 inne igjen og bimmer litt, holder på å få dånedimpen der ute, vanner meg selv under hageslangen, hehe, men varm igjen i neste sekund! ja jeg skal ha jente, legen var ihvertfall sikker, men man vet jo aldri, bare å vente¨å se til den ordinære 1 august. blir spennende:) har ikke hørt hjertet ennå jeg, det er kanskje unormalt? legen gjorde det ikke på ultralyden men vi så jo hjertet pumpe og prinsessen som bevegde seg( mye!), så det var kanskje ikke nødvendig. har kjøpt meg babywatcher, så venter bare utålmodig på at den skal komme! du får nok mage snart, i 10 uke merket jeg livmoren helt nede rett over tissen, du har kjent den eller? nå er vel livmoren min omtrent to cm under navlen, så den vokser fort. tror jeg begynte så smått å fa litt mage i uke 13, mest om kvelden, men nå er den der hele tiden. legen min så også at grunnen til at magen kan virke litt mindre det ene øyeblikket og større det andre er at nurket flytter på seg. ligger den og sparker utover blir magen litt større enn hvis den ligger med ryggen til. merker det selv i solen. virker som om den snur seg bort fra sollyset, stakkar, får nesten litt dårlig samvittighet når jeg "griller" henne på den måten;) ang det med kviser, fikk masse jeg og, syntes det var helt grusomt, har aldri vært plaget av det og nå kom det pluttselig som lyn fra klar himmel. følte meg dårlig nok som det var så å få masse kviser var liksom toppen av kaka. har begynt å gå bort litt nå, hjelper med sol...utrolig deilig å se ut som et pizzatryne;) hvor var du på ferie snart en liten en? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5628247-iselin-79-gravid-med-mirakel/#findComment-5650095 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mamsen og ML+litenimagen Skrevet 16. juli 2006 Forfatter #23 Del Skrevet 16. juli 2006 forresten;har dere vært inne på terminklubben januar? vi har jo alle termin i januar og der møter vi mange andre som har termin på samme sted. så det nettopp. ville bare si ifra hvis dere ikke har sett det ennå Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5628247-iselin-79-gravid-med-mirakel/#findComment-5650154 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iselin79 og 2 nydelige Skrevet 16. juli 2006 #24 Del Skrevet 16. juli 2006 Hei jenter... Da er jeg inne fra sola igjen, orket ikke ligge mer enn fire timer i dag, og hadde pauser innemellom for å bimme og kjøle meg ned litt.... Nå er jeg akkurat ferdig med å avtine fryser og kjøleskap, det så ikke ut. Fy f...for en drittjobb... Mens samboer satt å spilte playstation. Så jeg er litt forbanna på han fordi han ikke hjelper til så mye... Han maser om at det er søndag og at han ikke vil bli mast på eller gjøre noe... Han har jo jobbet i natt men hallo... Det går ann å hjelpe litt iallefall... Klarer ikke fikse kjøleskapet samtidig om jeg lager middag heller. Så nå er vi sure på hverandre. Begge er drit sultene og...ja... Faen, hvis ikke jeg hadde vært her hadde han sultet forran brød boksen. Han er så drit bortskjemt når det gjelder mat og husarbeid og sånn at det KLIKKER for meg noen ganger... Nå ...jeg er rett og slett drit forbanna.... jaja.... Jeg er egentlig så sint at jeg ikke klarer å skrive noe, eller kanskje sulten. Spste bare sånn bixit havre dingser til frokost i dag, to sånne små..var ikke godt en gang. Jo, når det kommer til mat og sånn. Jeg spiser IKKE godteri, har slutta nesten helt med brus. Men drikker alltid pepsi max eller sånn, aldri cola. Spiser ikke godis, ikke i det hele tatt. Tok 20 flak med potetgull på festen i går, men jeg legger på meg for det jeg ass... Vet ikke hva det er... irriterende. Jeg liker ikke å sulte megselv heller. Trener tre ganger i uka også...skjønner ikke en dritt.. Det er jeg forbanna for også... Sinna dag i dag...*ler* *grrrr* Det er noen få H&M butikker som har ganske bra utvalg av mamma klær, de har litt på Stømmen storsenter syntes jeg. Noen fine topper og sånn, ellers så er det bare å stikke på forskjellige HM butikker, for de har forskjellige klær ser det ut som. Har lyst å kjøpe den genseren på BIM shoppen som det står "jeg er ikke fet, jeg er gravid" på..hehehe... Morsom... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5628247-iselin-79-gravid-med-mirakel/#findComment-5650544 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 16. juli 2006 #25 Del Skrevet 16. juli 2006 Var ikke akkurat noen stor ferie jeg var på, bare besøk hos noen slektninger i Trondheim, men var kjempekoselig det! Må si jeg synes du er flink Iselin, både med husarbeidet, kosthold og trening! Skjønner at jeg må skjerpe meg mye!! Når det gjelder fryseren har jeg aldri avtinet den i det hele tatt...hehe, huff...hvor ofte skal det gjøres da? Hos oss er det litt motsatt, jeg er litt lat, og samboeren min maser på at jeg må bli flinkere til å rydde. Ender alltid med at han tar oppvasken fordi jeg ikke gidder. Men vi har egentlig grei fordeling sånn ellers, jeg pleier å vaske alle klær (men ikke når han maser, hehe, da får han gjøre det selv) og er flinkere til å støvsuge og slikt. Krangler heldigvis sjeldent om sånt, og det er jeg glad for! Kjenner mange som er ganske uenige om sånne ting! Men når det gjelder kostholdet, spiser du aldri godteri eller heller, eller har du sluttet nå som du er gravid? Smågodt og sjokolade er min store svakhet, jeg får i meg alt for mye sukker. Men jeg vet at jeg må skjerpe meg nå, kan ikke fortsette sånn. Drikker ikke mye brus heldigvis, kanskje et glass eller to i helga. Vanligvis har jeg synes det er helt ok å drikke pepsi max og ha suketter i teen osv, men nå som jeg er gravid har jeg forstått det som at de kunstige søtningsstoffene kanskje ikke er så bra de heller? Men det vet jeg egentlig ikke altså, det er jo så masse diskusjoner om det hele tiden. Før var jeg skikkelig treningsnarkoman, trente 5-6 dager i uka, men det har gradvis dabbet helt av, og i fjord måtte jeg slutte fordi jeg aldri fikk tid lenger pga skole og jobb. Det var et skikkelig nederlag..og etter det har jeg ikke kommet igang igjen. Har pleid å gå en del turer da, men de siste ukene har det stått stille der også, mest fordi jeg var syk i et par uker og ikke orket noe. Nå er formen bedre, så nå får jeg ta meg sammen igjen!! Jeg har prøvd å kjenne om livmoren har kommet opp noe, men jeg vet neimen ikke.. Den burde vel ha gjort det nå, men åssen vet jeg om det er den jeg kjenner? Jeg hørte heller ikke hjertet på ultralyden, men så det jo, så det er vel derfor de ikke hører på det i tillegg. Denne uka er det bare vanlig svangerskapskontroll hos legen, men jeg håper virkelig han tar den tiden det trenger å finne hjertelyden, for jeg trenger å høre den litt nå!! Merker at magen kanskje er litt større om kvelden, men foreløpig ser det bare ut som fett, så jeg får ikke inntrykk av at den vokser noe nei... Blir godt når den blir så stor at det ikke trenger å være noe tvil lenger, sånn som dere skrev om over her!! Jeg får sjekke ut litt gravideklær etter hvert. Foreløpig har jeg vært litt redd for å treffe på kjente, men nå som nyheten snart er helt ute kan jeg vel trygt ta en kikk, hehe. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5628247-iselin-79-gravid-med-mirakel/#findComment-5652333 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå