Gå til innhold

Hjelp Hva gjør jeg(samme som skravlesiden)??

Gjest

Anbefalte innlegg

Håper det er i orden at jeg skriver her, selv om den egentlig hører til et annet sted... Fant nettopp ut at jeg er gravid med tredje mann men tingen er at den minste er bare syv måneder!!! Den eldste er 7 år. Så hva gjør jeg??? Er det noen som kan fortelle meg hvordan det er å ha to tette??? positivt og negativt.

Fortsetter under...

Hei! Gratulerer med spiren! Vi har selv to tette (13,5 md mellom), og et barn på 7 år (var 6 da vi ventet nr 3). Nå venter vi nr 4, som kommer 15,5 md etter tredjemann..

Vi tror det vil være veldig positivt for barna å være så tette, de har jo alltid en lekekamerat sammen med seg. Jeg ser mine to minste er utrolig avhengige av hverandre, og koser seg mye sammen. Vårt største barn er igjen veldig glad i å leke med nummer to, så også de har et utrolig godt forhold. For meg har det betydd mye at de har hverandre,da jeg selv har vokst opp som enebarn, og alltid savnet noen å sammenlikne meg med/ ha søsken.

Økonomisk kan det også være positivt med tette barn, da mye av babyutstyret/klær kan gå i arv. Er det derimot mange år mellom barna har mange kanskje kvittet seg med utstyret, eller at det av enkelte kan oppleves som "gammeldags".

Jeg har vært så heldig at jeg har gått fra permisjon til permisjon uten å ha vært ute i jobb i mellom. Hadde aldersforskjellen vært større, og jeg hadde vært nødt til å jobbet mellom permisjonene for å tjene opp nytt grunnlag, hadde jeg ikke kunnet jobbe 100 pst med flere små barn i huset, og fått det gode grunnlaget jeg nå har. Derfor var det for oss også økonomsk gunstig å få barna så tett. Det at jeg har vært/er hjemme gjør at vi har sluppet unna utgifter til barnepass, samt at vi har hatt/vil få muligheten til å være hjemme sammen med de minste barna våre mens de er små.

Det er selvsagt også travle dager.. To små, to, snart tre bleieunger (på meg).. Det kreves litt tankevirksomhet av og til for å gjennomføre ting i praksis ( hvem skal ut i bilen først, hvor gjøre av den andre, hva gjør jeg med de minste når den største skal hentes inne på skolen etc).. Dette synes jeg egentlig har gått fint, er vel bare litt tyngre nå når jeg går gravid igjen.

Jeg husker egentlig de første par månedene som mest slitsomme, da hadde nr 2 akkurat begynt å gå, jeg kunne ikke legge minsten på gulvet, da nr 2 kunne falle over..La jeg minsten i lekegrinda, kastet nr 2 leker oppi.. Og da nr 2 begynte å gå ble det mye knall og fall, gråting, samt babyen som gråt.. Det verste var vel egentlig å lage middag.. Men dette er jo bare bagateller i ettertid.. Det er jo mest kos!!

Det viktigste er nok å ta seg tid til å kose seg, der har nok ikke jeg alltid vært flink nok, for jeg "har hatt det for travelt".. Lykke til med alle dine små!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...