Stolt mamma Skrevet 13. juli 2006 #1 Del Skrevet 13. juli 2006 Vi har problemer med å få jenta vår til å sove om kvelden.. Vi har snart prøvd alt uten hell... Har hørt litt om kineseologi og tenkte at.. hvorfor ikke.. prøver liksågodt det også. Terapauten ville at jeg skulle gi henne Dr. Bachs blomstermedisin for å se om det hjelper. Hun testet jenta mi og fant ut at hun skulle ha 4 forskjellige urter og at disse skulle hjelpe henne til å finne roen og søvnen... Blir spennende å se om dette fungerer da.. Lurer på om det er noen andre som har erfaringer med dette.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5627677-noen-som-har-pr%C3%B8vd-drbachs-blomstermedisin-for-%C3%A5-f%C3%A5-babyen-til-%C3%A5-sove/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 13. juli 2006 #2 Del Skrevet 13. juli 2006 Bachs blomstermedisin Detaljer Lill Granrud Bachs blomsterterapi er en helbredelsesmetode som tar utgangspunkt i plantenes helbredende kraft. Bach mente at sykdom skyldtes ubalanse i kroppen grunnet det enkelte individs psyke, negative følelser og holdninger. Hans medisinske system tar utgangspunkt i det åndelige mennesket. Boken gir en innføring i de 38 forskjellige midlene og hva de brukes for. Et omfattende symptomregister gir deg hjelp til å finne frem til riktig middel. Bachs Blomster remedier blir stadig mer populær i Norge. Remediene kan kjøpes i helsekostforretninger, eller direkte fra Scanalka A/S. Nå hvordan er det babyens "ubalanse i kroppen grunnet dens psyke, negative følelser og holdninger" har prestert å bli ett problem? Skjønner ikke at du tør gi babyen din dette.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5627677-noen-som-har-pr%C3%B8vd-drbachs-blomstermedisin-for-%C3%A5-f%C3%A5-babyen-til-%C3%A5-sove/#findComment-5628250 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stolt mamma Skrevet 13. juli 2006 Forfatter #3 Del Skrevet 13. juli 2006 Jeg har også vært å lest om dette du har limt inn her.. Og man kan da ikke ta alt så bokstavelig. Det er snakk om noen få dråper urter som er blandet i vann.. Ikke farlig i det hele tatt. Det sto også at man blander det ut med cognac for at det skal holde seg lenger - det er selvfølgelig ikke i den blandingen jeg har fått. Når det gjelder at jeg tør å gi dette til babyen så tror jeg nok ikke at det er så farlig. Vi har slitt med kolikk.. hun fikk da både fenikkel og ammete.. uten at det var noe farlig. Er nok lite sannsynlig at det er noe galt med psyken til jenta mi.. hallo..?... Men når man sliter med søvn og det blir et problem for alle i huset så må man jo prøve. Jenta mi har det heller ikke godt når hun blir overtrøtt. Ferber er lite aktuelt her... Men jeg spurte ikke for å kritiske tilbakemeldinger som har blitt en vane her på forumet.. Jeg lurte på om det var noen som hadde erfaringer nettopp fordi jeg lurer på om det har hatt noen effekt eller om det er bare tull. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5627677-noen-som-har-pr%C3%B8vd-drbachs-blomstermedisin-for-%C3%A5-f%C3%A5-babyen-til-%C3%A5-sove/#findComment-5628828 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 14. juli 2006 #4 Del Skrevet 14. juli 2006 Jeg mente dette ikke slik det hørtes ut. Tror ikke det er noe rart med deg, babyen din eller at du gir babyen dette. Jeg bare prøvde å videreformidle egen pysethet. Jeg har skikkelig angst for å gjøre vondt verre når det gjelder babyen og gråting/magevondt, så jeg ville ha behøvd seriøse mengder overtalelse for å gi ham noe med medisin i navnet. Ammete, fennikelte osv har også jeg gitt, så jeg skjønner utmerket at du vil prøve. Ingenting er verre enn en baby som ikke sover . Det var ikke meningen å høres så dømmende ut, jeg er bare elendig til å formulere meg gjennom ammetåka i og med at norsk ikke er morsmålet mitt (er fra nederland). Det blir veldig merkelig å lese det jeg har skrevet når jeg har vært sliten av og til . Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5627677-noen-som-har-pr%C3%B8vd-drbachs-blomstermedisin-for-%C3%A5-f%C3%A5-babyen-til-%C3%A5-sove/#findComment-5641107 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma'n til gutta boys™ Skrevet 14. juli 2006 #5 Del Skrevet 14. juli 2006 Vi gikk til en som var fotsoneterapeut og homeopat med vår lille gutt på 8 uker. Han ville heller ikke sove om kvelden...ville ikke sove om natta heller. Sånn var det i 8 uker!! Da gikk vi til terapeuten, og etter EN bahandling hadde han snudd om døgnrytmen. Han har sovet som en stein hver natt (med enkelte untak, selvfølgelig) etter dette, han er nå 10 mnd! Ville bare tipse deg om dette :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5627677-noen-som-har-pr%C3%B8vd-drbachs-blomstermedisin-for-%C3%A5-f%C3%A5-babyen-til-%C3%A5-sove/#findComment-5641418 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stolt mamma Skrevet 16. juli 2006 Forfatter #6 Del Skrevet 16. juli 2006 Takk for svar Nancy & Bram - fint at du sa ifra at du ikke mente det sånn.. jeg fikk litt klump i halsen og følte vel at jeg kanskje gjorde noe veldig galt... Mamma`n til gutta boys - vi har prøvd fotsoneterapaut, har faktisk hatt ca 10 behandlinger uten at det hjalp. Hun vi var hos og fikk denne medisinen sa at sonene hennes er helt fine. Når det gjelder blomstermedisinen (dumt å kalle det medisin egentlig), så har vi ikke prøvd den enda. Det har vært så mye farting siden vi fikk den så vi har valgt å utsette det. Greit å være hjemme når man skal prøve ting. Satser på å prøve i morgen. Iflg terapauten så er ikke blomstermedisinen farlig - det er 4 forskjellige urter som er blandet i vann. Tror faktisk det bare er noen få dråper av hver. Hun brukte kineseologi for å finne ut hva hun skulle blande sammen. Og den som kom sterkest ut hadde med mareritt å gjøre (iflg boka hennes). Hun sa at hun ble overrasket og at hun ikke visste at den skulle hjelpe mot søvn.. Om det bare var tull for å "lure" meg vet jeg ikke.. Må si at jeg er fryktelig skeptisk til alt sånn "merkelig" behandling. Men vi ønsker alt det beste for jenta vår.. Vondt å se at hun strigråter og hyler når hun skal sove.. Hun ser jo så trøtt ut også.. Folk kommenterer det faktisk. Det er ikke noe gøy... Føler litt at jeg ikke gjør jobben min skikkelig som ikke får barnet mitt til å sove.. Også stresser jeg litt med at det hadde vært godt å få på plass rutinene før jeg begynner å jobbe om 4mnd... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5627677-noen-som-har-pr%C3%B8vd-drbachs-blomstermedisin-for-%C3%A5-f%C3%A5-babyen-til-%C3%A5-sove/#findComment-5651230 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå