Gå til innhold

Tidligere faddere..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Visste ikke helt hvor jeg skulle skrive om dette, men tenkte der man kanskje får flere svar?

Lurte egentlig på, når man døper barnet, og velger ut faddere.. Og i vår situasjon så har det skjært seg veldig mellom oss og vedkommende som vi har valgt, og da lurte jeg på, går det an å ta kontakt med kirken som vi døpte barnet vårt i, og si at det passer seg ikke å ha vedkommende lenger som fadder? Noen som er eller har vært i lignende situasjon?

 

Dette syntes vi er svært trist, men som tingene er nå, så skulle vi jo hatt et bedre øye...:-(

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei du, Anonym

 

Jeg tror du kan tenke litt gjennom følgende:

 

Er dere blant de som velger faddere på bakgrunn av deres evne og mulighet til å "hjelpe deres som foreldre å oppdra barnet i en kristen tro"? I så fall er det trist at disse hjelperne nå ikke kan bidra videre. Aner ikke om kirken kan hjelpe dere med dette.

 

Eller tilhører dere flertallet som velger faddere utfra andre kriterier, som f.eks. slektskap, vennskap o.l. (som regel uten tanke for hva fadderoppgaven egentlig innebærer). Da burde ikke fadderskapet ha noe å si.

 

Noen har også den misoppfatning at fadderne er de som skal overta ansvaret for barnet dersom foreldrene faller fra, men dette stemmer overhodet ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...