Gå til innhold

Når forteller dere??

Anbefalte innlegg

Heisann

Lurte litt på hvordan dere tenker om det å fortelle den gode nyheten til andre. Jeg er nå 8+ 0 og har fortalt det til noen nære venner. Beste foreldrene skal få vite det i disse dager. Er kjempespent på reaksjonen deres!!

Men tror ikke vi skal gjøre nyheten offisiell før det har gått 12 uker. Men det er jo veldig fristende å fortelle det da. Dessuten synes jeg at det vises ganske så godt :-)

Når er det vanlig å fortelle det til arbeidsgiver hvis man ikke er dårlig å trenger sykemelding.... Noen erfaringer

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5626562-n%C3%A5r-forteller-dere/
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg fortalte det ganske fort til de fleste. arbeidsgiver fikk vite det to dager etter testen. nå har jeg et veldig godt forhold til min arbeidsgiver, men jeg tenkte som så at uansett er det veldig praktisk at han vet.

jeg er også av den oppfatning at det er bedre at folk vet også hvis det skulle gå galt.da forstår folk. men sånn er man jo så forskjellig. fra helgen av var vi offentlige for alle og nå er jeg 10 uker på vei.

Jeg skulle vente til jeg var kommet 12 uker på vei, men slik ble det ikke...

Jeg fortalte det da jeg var 10+6 uker på vei, da viste alle det! i følge ryktene!!!

Er glad den "katta" er ute av sekken, hater å må lyve og å unngå å fortelle sannheten!!

Jeg fortalte det til sjefen min da jeg var 8+? fordi jeg måtte få ordnet noe med lønningene mine i forhold til trygdekontoret å det!

Lykke til...

Hei!

jeg fortalte det til arbeidsgiver et par dager etter testen. Er 10 uker på vei nå og nå er det offisielt. Jeg tenkte også som så at jeg skulle vente til disse 12 første ukene var over. men visste at hvis noe skjedde ville jeg trenge all støtte jeg kunne få. Lykke til!!

Annonse

Jeg venter til uke 12 - OG til jeg da har vært på en tidlig UL for å få bekreftet at alt er bra. Er nok litt mer forsiktig enn de fleste, hadde en MA i mars - og orker ikke at for mange vet det en gang til...

Kommer mye an på personligheten, mener jeg, noen synes det er godt å dele sorgen med alle man har fortalt det til - jeg følte det som en belastning der og da (etter aborten, altså).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...