Dardo Skrevet 13. juli 2006 #1 Skrevet 13. juli 2006 Hei! Jeg er ca 6 uker på vei og sliter veldig med kvalme. Vet det er helt normalt, men ikke spesielt behagelig. I mitt forrige svangerskap spiste jeg ingefær for å motvirke, men nå klarer jeg ikke tanken engang.... Noen som har noen andre råd? Ønsker dere forøvrig en god sommer )
ida84 Skrevet 13. juli 2006 #2 Skrevet 13. juli 2006 akupunktur skal hjelpe...eller spise tørre kjeks når kvalmen melder seg.
1 høne i haneflokken-født Skrevet 13. juli 2006 #3 Skrevet 13. juli 2006 min lege anbefalte å kjøpe postafen på apoteket, det er reseptfritt og anbefalt til gravide løp å kjøp kjære du, hehe
Gjest Skrevet 13. juli 2006 #4 Skrevet 13. juli 2006 Min lege og legevakta anbefalte IKKE IKKE postafen. Skal kun taes i nødtilfelle, om ingen annet utvei,.. Men jeg tok akupunktur. Og jeg ble totalt forandret!! Kvalmen forvant! Var uggen, men ikke kvalm!
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2006 #5 Skrevet 13. juli 2006 Kjøp en ingefærrot. Kok opp vann, og ha en bit ingefær oppi. La det trekke, og drikk. Helt ufarlig, og naturens beste beste middel mot kvalme :0)
Gjest Skrevet 13. juli 2006 #6 Skrevet 13. juli 2006 vet jo at når ungen blir bilsyk, får han salte sukkertøy.. hvem vet?? kanskje det hjelper..
Gjest Skrevet 13. juli 2006 #7 Skrevet 13. juli 2006 Hei Farris blandet med eplemost skal være bra for kvalme...
Stirra ner 32+5 Skrevet 13. juli 2006 #8 Skrevet 13. juli 2006 Du bør ihvertfall rådføre deg med lege før du begynner å ta noen medikamenter... Apoteket har ikke lov til å selge kvalmestillende/reisesyketabletter til gravide uten at lege har anbefalt det. Har du prøvd sjøsykebånd? Kjøpes på apoteket, er a la svettebånd som en skal ha rundt håndleddene. Hvis de er plassert riktig, trykker de på et punkt på håndleddet som visstnok motvirker kvalmen. Har bare prøvd dem i forbindelse med seilas, men da funket de for meg! ;0)
Stirra ner 32+5 Skrevet 13. juli 2006 #9 Skrevet 13. juli 2006 Og: spis jevnlig. Ikke la blodsukkeret ditt synke, da kommer kvalmen. Prøv banan, tørre kjeks, saltstenger, hveteboller... Trykk i deg det du kan, selv om du er kvalm.
Dardo Skrevet 14. juli 2006 Forfatter #10 Skrevet 14. juli 2006 Hei jenter! Tusen takk for mange gode råd!!! God sommer!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå