Gå til innhold

Gode råd mot kvalme??

Dardo

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er ca 6 uker på vei og sliter veldig med kvalme. Vet det er helt normalt, men ikke spesielt behagelig. I mitt forrige svangerskap spiste jeg ingefær for å motvirke, men nå klarer jeg ikke tanken engang.... Noen som har noen andre råd?

Ønsker dere forøvrig en god sommer :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

min lege anbefalte å kjøpe postafen på apoteket, det er reseptfritt og anbefalt til gravide

løp å kjøp kjære du, hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min lege og legevakta anbefalte IKKE IKKE postafen. Skal kun taes i nødtilfelle, om ingen annet utvei,..

Men jeg tok akupunktur. Og jeg ble totalt forandret!! Kvalmen forvant! Var uggen, men ikke kvalm!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp en ingefærrot. Kok opp vann, og ha en bit ingefær oppi. La det trekke, og drikk. Helt ufarlig, og naturens beste beste middel mot kvalme :0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du bør ihvertfall rådføre deg med lege før du begynner å ta noen medikamenter... Apoteket har ikke lov til å selge kvalmestillende/reisesyketabletter til gravide uten at lege har anbefalt det.

Har du prøvd sjøsykebånd? Kjøpes på apoteket, er a la svettebånd som en skal ha rundt håndleddene. Hvis de er plassert riktig, trykker de på et punkt på håndleddet som visstnok motvirker kvalmen.

Har bare prøvd dem i forbindelse med seilas, men da funket de for meg! ;0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og: spis jevnlig. Ikke la blodsukkeret ditt synke, da kommer kvalmen.

Prøv banan, tørre kjeks, saltstenger, hveteboller... Trykk i deg det du kan, selv om du er kvalm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...