Gå til innhold

hjelp-noen som vet ?

Anbefalte innlegg

Helt i starten av sv skapet kjøpte jeg en halv spekeskinke.. satt en hel kveld og ÅT den .. så etterpå at vi ikke skulle spise dette.. lot derfor være og puttet den i fryseren ..Tok toxo test nå for ikke så lenge siden og de fant ingenting på den .. Tok den opp nå .. ringte sykepleier og spurte om jeg kunne spise den ..hun sa ja.. nå har jeg spist den.. hvis jeg får Toxo av dette .. hvordan merker jeg det ? hva vil skje med barnet? Skulle jeg latt være ?bør jeg be om ny toxo test neste gang jeg er hos legen? i august?

hadde så sinnsykt lyst på..

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5626229-hjelp-noen-som-vet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke bekymre deg du, jeg har spist masse spekemat sist svangerskap, da visste jeg ikke at det var "farlig". Tror det er veldig oppskrytt dette med at det er så farlig å spise det. Kanskje det gjelder mest i utenlandske skinker? Uansett, det er jo bare å be om en ny blodprøve. Toxo gir influensalignende symptomer.

Jeg fikk beskjed om at jeg nå hadde levd i 28 år uten å få denne bakterien, så dersom jeg levde og spiste som jeg gjør til vanlig, ville odsen være liten. Hvorfor skulle man få den nå? Kan jo aldri være helt sikker, men man kan jo dø av å falle ned fra stolen også :-)

Fikk derimot beskjed om at jeg ikke trengte å sitte å pirke i katteavføring...hallo...hvem gjør det til vanlig da???

Annonse

Faktisk ikke så absurd råd som det kan høres ut... Det er en del som har innekatt og dermed kattedo. Denne doen må tømmes innimellom. Dette bør ikke gravide drive med! Fin sjanse til å få sambo til å gjøre noe i huset, hehehehe :)

Jeg har visst hatt Toxo jeg, uten å vite det.

Da jeg fikk svar på prøven viste det seg at jeg må ha hatt det en gang tidligere og at jeg nå har antistoffer mot det etter som jeg har forstått.

Jeg spurte legen om hvordan Toxo utarter seg og han sa at det kunne føles som en normal forkjølelse.

Nå fikk jeg totalt latterkrampe, og dermed tung for å puste..

Så du fikk beskjed om at du ikke trengte å sitte og pirke i katteavføring. Det var jo en artig måte å si det på.

Ha-ha-ha, nå fikk jeg forlenget livet litt, og Tobias koste seg velger jeg å tro : )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...