Gå til innhold

står det ikke feil mål på fosteret her inne i forhold til uker??


Meg og bøllegutta!!

Anbefalte innlegg

Kom akkurat fra UL og alt var bra : )

der ble lille bøllefrø målt til 3,2 cm og jeg er 10 fullgåtte uker idag og går inn i min 11 uke.

her inne så står det på uke 11 at fosteret er 6,5 cm, men legen fikk opp på skjermen at 3,2 cm = 10 uker.???

 

Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jo.. det må det gjøre.. for det stemmer ikke med meg heller.. Er i uke 11 nå og babyen er 5,1cm.. her på uke 12 står det at den skal være 7cm.. det har aldri stemt med meg allefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor langt i uke 11 er du da?

Jeg er 10+0.

Vokser de så fort at han går fra 3,2til 5,1 cm på noen få dager??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11+4 er jeg.. nei trur ikke det.. men folk og kroppene er forskjellige... baby utvikler seg vel forskjellig den og? i uke 7 trur jeg.. var babyen min bare 2 cm... så på 4 uker har den vokst 3 cm... hm.. men så er det slik at begynelsen går mye saktere enn fortsettelsen... er det ikke slik?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok......... da er du 1 uke og 4 dager forran meg du da : ) Da stemmer det bedre. Betryggende!! De sa jo alt stemte inne på sykhuset så en bør vel heller høre på det enn det som står her inne kanskje: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei jenter!

Grunnen til at det er forskjellige mål er at når det måles på UL er det fra rompa til hodet siden fosteret ligger med bena trukket opp. Målene her inne er hvor langt fosteret er hvis man hadde strukket det ut. Så begge mål er riktig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke mitt første svangerskap : ) Har en gutt på 18 mnd fra før men da tenkte jeg ikke noe over alle de måla på UL!

Får ekstra oppfølging fordi jeg må ta blodfortynnende sprøyter gjennom svangerskapet og da blir det en del ultralyder som jo er moro:)

 

Svangerskapet er greit. Begynte som sist med intens kvalme men etter akupunktur er det blitt mye bedre!

Men kaster fortsatt opp på kvelden hvis jeg er trøtt.

 

Jeg er 25 år forresten. Hva med deg?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey :) koselig da..

jeg er 18 år.. får også ekstra oppfølging siden jeg har cyster på eggestokkene og legene var lenge usikre på om babyen var uttafor livmora eller ikke.. har hatt 6 UL til å og er som sagt 11 uker på vei..

( men alt ser jo bra ut nå, og skal ikke på UL før om 7 uker :( )

 

svangerskapet har ikke gått så greit som det kunne.. MYE svimmelhet og kvalme... VELDIG trøtt og sliten.. men vet mange har det verre, så trøster meg med det. Men legen sykmelder meg likevel.. så har ikke vært i jobb på 4 uker...

 

vil du vite om det er gutt eller jente da ?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ingenting av de måla jeg heller .

Jeg er 9+1 idag.

Var på ul på mandag , da var fosteret 16,9mm, noe jeg regner med er nesten 1,7cm:)

Det tilsvarte da en graviditetslengde på 8+2.

Så det stemte jo sånn ca.

 

Men på onsdag begynte jeg på uke 9 , og da står det at fosteret er 3,1cm fra hode til rompa.

Skal den ha vokst over 1 cm på to dager da ?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...