Gå til innhold

Merker man ma????

Håper(2sa+1gutt07+3sa)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei

Jeg merket ingenting før jeg begynte å blø. Først som brunaktig utflod. Så mer og mer friskt blod. Fikk raskt UL og konstanterte at det var ingen hjerteaktivitet.

Mange kan dessverre ikke ha noen symptomer, og først oppdage det etter UL. Man kan også blø uten at det er noe galt.

Ring legen og fortell om dine bekymringer. Kanskje du kan få tidlig UL, eller evt. oppsøke privat gyn.

Håper det går bra med deg:-)

Jeg hadde en ma som ble oppdaget i uke 10. Da hadde jeg en bitteliten blødning og tok kontakt med legen og fikk ul. Ved vanlig gyn. undersøkelse så alt fint ut (ikke truende sa), men på ul var det ikke noe liv og gyn mente det hadde sluttet å vokse i uke 8. Man kan altså merke ma ved at man blør litt, mens ved en sa sånn jeg har forstått det kommer stort sett alt ut av seg selv. Det vanligste ved en ma er vel at man mister symptomene og at det først blir oppdaget på ul.

• 2 uker senere...

Ved en MA er fosteret dødt men kommer ikke ut da det dør, det kan ta flere uker... men det vil til slutt komme ut av seg selv viss det ikke oppdages på UL og blir "fjernet" da...

Ved en SA kommer alt ut av seg selv kort tid etter fosteret dør...

Jeg blødde ut nesten alt da jeg hade min første MA i fjor, men siden jeg hadde så voldsomme smerter fikk jeg allikevel resten fjernet med et kirurgisk inngrep...

På journalen min står det MA, fordi det døde i uke 7 og ikke kom ut før 13+6...

Annonse

Jeg har tidligere hatt exu, så jeg var på UL 7+ 0 og alt så bra ut. Hjertet banket. Nå de siste dagene (9+ 6 i dag) har jeg vært mindre kvalm + at jeg har stikkende smerter på høyre side. Ikke nede i lysken, men oppover mot ribbena og delvis bakover. Skal ikke på kontroll før om en uke. Trenger jeg være bekymret? Har ingen blødninger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...