Gå til innhold

sikkert ett dumt spm, men prøver.......ang fødselspenger

Anbefalte innlegg

Hei.

Skjønner meg ikke helt på dette jeg gitt........

jeg har en fast jobb, og en "deltids" jobb hvor jeg på begge steder får utbetalt ett fast beløp pr mnd.

Vil jeg få fødselspenger fra begge stedene da?

Må jeg fylle ut noen papirer for begge arbeidssteder, eller er det kun ett skjema? må arbeidsgiver fylle ut noe?

Når bør man begynne å tenke på dette?

Hm........føler det som en "tung bør" dette å fikse det med fødselspermisjon.......men hvis jeg får penger for begge jobbene har jeg råd til å ta full permisjon m/80% lønn og det hadde vært utrolig deilig :)

Takk for svar!

helt på tampen..........mannen min skal kun ha de 6ukene.....vil det da si at med full dekning vil jeg få 48uker? (54minus6?)

ha en flott dag!

Fortsetter under...

Hei.

Er ikke helt sikker jeg heller, men har undersøkt en del rundt dette i de siste dagene selv.

Barselpenger får du ikke fra fra arbeidsgver men fra staten. Det grunnlaget de bruker er hva du har hatt i inntekt siste 6 mnd fra du går ut i permisjon. Spiller ingen rolle om du har en to eller tre jobber...

Har du lønn over 6G er det i tilfelle arbeidsgiver som betaler mellomlegget hvis du har slik ordning i jobben din.

Riktig det med mannen din.

Tror dette er riktig i hvert fall, dete r det jeg har klart å tyde ut av dette. Men det beste er nok å gå til arbeidsgiverene dine og be de regne ut for deg.

takk for svar begge :)

Tror arbeidsgiver i 100%jobb utbetaler lønnen, og får refusjon fra tk, så da må jeg få to lønner da.........en fra arbeidsgiver og en fra tk ( for deltidsjobben)

blir mye rot dette.......... :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...