Gå til innhold

Noen av deres små som ofte trenger puppen for å sovne?

Anbefalte innlegg

Lillegutt på 2 uker her har begynt å legge seg til en vane å ha pupp før han sovner. Det er ikke alltid, spes hvis han er overtrett. Da nytter ingenting annet og jeg må legge han inntil, selv om det ikke er lenge siden han fikk sist. Jeg synes egentlig det er en dårlig vane. Jeg tenker da spes på hva som skjer den dagen jeg er ute på noe og han er alene hjemme med pappaen....uten pupp... Noen som har erfaring med dette?!

Fortsetter under...

Gutten min er 8mnd.og trenger puppen for å sovne.Når det er leggetid legger vi oss i senga så han får pupp,så legger jeg han i senga si når han har sovnet.Litt kjedelig å legge seg en stund hver kveld,og jeg er jo ikke mye borte,men vi har ikke akkurat strevd for å avvenne det heller da.Skal unngå det til nestemann.:)

Jeg vil jo og helst unngå dette... Men hvordan skal jeg klare det? Han bruker smokk, så den får han mens vi bysser han rundt. Noen ganger hjelper det, andre ganger ikke... Noen ganger hjelper det og hvis han får vann fra flaske. Så jeg kan jo håpe at det bare er for en periode :) Men merker at jeg blir litt stresset av å tenke på det...

Han er jo så liten enda, skulle ikke tro det var nødvendig med vann på flaske til en så liten baby. At slike små sovner ved puppen er helt vanlig det, han trenger nok både trygghet og pupp før han sovner. Skal du ut så kan du jo pumpe deg og la pappen gi han flaske siden han allerede tar flaska. Da får han morsmelk og roer seg kanskje bedre enn om han får "bare vann". Det kan du jo forresten prøve før du evt skal "ut".

Jeg er av den sorten som liker dårlig når det blir snakk om "uvaner" hos slike små babyer, de har behov for både kos og nærhet etter å ha ligget i magen så lenge. Det er nå min mening og det kan sikkert "diskuteres opp og ned i mente", men det er jeg altså ikke ute etter. Har to barn fra før på 14 og 10, har gått etter "selvreguleringsprinsippet" på begge to og har ikke hatt noen problemer. Har verken ammet dem eller ligget i sengen sammen med dem for å få dem til å sovne etter at de har blitt noen måneder.

Lykke til!!

Evina - det var en slik "historie" jeg håpet å høre... At selv om han trenger pupp for å sovne nå, trenger han ikke nødvendigvis det veldig lenge. At det bare er nå i starten... Så jo at du ikke hadde hatt problemer i forhold til dine barn og søvn - håper det går like greit med meg og!!!!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...