Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

til måltidene (det som er fast) drikker hun 1-3dl pr døgn. utenom det får hun biola bringebærmelk av og til, eller naturell yoghurt med frukt/fruktmos i snitt en gang til dagen (mellommåltid). 15mnd i går :o)

Annonse

Her drikker vi ikke kumelk i det hele tatt, men morsmelk får hun fortsatt en del av. Bruker kumelk litt i matlaging, og hun får ost og av og til youghurt. Sørger ellers for et variert kosthold. Jeg er av de som mener at kumelk er fint for kalver. Og at mennesker slett ikke trenger det. Men jeg vet at det er delte meninger, og det er ikke meningen å lage "bråk" rundt temaet. Ga henne forresten en liten smak en dag, og hun likte det godt. Og fløte på jordbærene digger hun! Så vi er altså ikke avholdne, vi bruker det bare lite.

Her har jeg ikke prøvd å gi han melk enda, ammer en del og mener det er nok. Har en del melkealergi i familen så venter med det.

Men han får en yougurt vær dag, men det er en helt vanlig tine yougurt da.

Har ikke noe eksakt mål på det, men han får et glass til frokost, ett til lunsj og ett til kvelds+ en liten yoghurt om dagen. Litt forskjellig hvor mye han drikker, noen ganger tar han bare et par slurker, mens andre ganger kan han drikke opp til to glass til et måltid.

Jeg har aldri målt hvor mye han får.. Men hadde han fåt viljen sin så hadde han sikkert kunne drikke melk hele dagen.. Han får et glass eller to til frokost, lunsj og middag.. Så får han yoghurt som dessert etter middagen. Og ellers elsker han ost..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...