Gå til innhold

Med fare for å virke helt hysterisk..

Anbefalte innlegg

.. velger jeg å være anonym...

Hvorfor er det anbefalt å begynne med grøt/fast føde fra 4 mnd og ikke mme om barnet ikke får nok mat?

Hvordan er dette i forhold til grøt som er basert på kumelk? Har liksom ikke så mye melk at jeg kan pumpe meg i tillegg til amming om jeg begynner med grøt nå..

Er liksom blitt litt overhysterisk mtp utvikle allergi/diabetes. Baby fikk mme de første 4 ukene, så "skaden" hadde vel allerede skjedd, og om hun skulle være disponibel ovenfor å utvikle dette kan jeg gjøre lite fra eller til nå... eller?

Hvilken grøt begynner dere med? blander med mme eller mm? Har skjønt at å begynne med lgutengrøt er best for å sakte tilvenne gluten, i og med at man begynner med smaksprøver..men gjelder dette også fra 4 mnd? (Eller 5 da som baby er blitt nå..) Eller bør man velge glutenfrie grøter?

Er det andre grunner til å ikke velge nestle enn den politiske?

Fortsetter under...

det er ikke gluten i melk!!!

man skal begynne med glutenfri grøt.. og alle de fra 4mnd er uten gluten.. selv om du ikke starter med grøt før barnet er 6 mnd så skal du begynne med grøt for 4 mnd babyer allikevel... starter du når babyen er 4 mnd da er det greit å begynne å innføre litt gluten når de er 6mnd!!

Sist men ikke minst.. allergi ligger latent i kroppen!!

Slapp av og ta en ting av gangen, det går bra.. ikke les alt her som om det skulle ha vært norske lover... det er lov å gjøre som DU føler.. du er ingen dårlig mor selv om du ikke gjør det alle andre gjør... vi er jo så forskjellige.. noen gir ikke hipp grøt fordi barnet kan bli feit stakkars.. nei vi må gi holle.. helsekost det vettu... himler med øynene over enkelte her inne.. mye morro å lese også.

Ha en fin dag dere!!

rørsukker har ikke noe i kroppen å gjøre, uansett hvordan man snur og vender på det, så det er da ingen grunn til å gi grøt med sukker når det finnes alternativer?

vet du at barent ikke får nok mat? du kan gi mme om du er sikker på han/hun trenger mer enn morsmelk. mener det var dem som ga mme som kan begynne med grøt ved den alderen

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...