Gå til innhold

quinny barnesete - noen med erfaring?

Anbefalte innlegg

Har begynt å bruke dette - poden er 4,5 mnd. Men synes ikke det ser ut til at hun sitter noe godt. Hun kan jo ikke sitte rett ut med bena - det er det ikke plass til. Og dessuten faller overkroppen fremover når hun er sliten/når hun sover...Skal det være sånn?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5621916-quinny-barnesete-noen-med-erfaring/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har det som heter maxi cosi cabrio som kan settes på understellet til vogna. Det finnes andre som også kan settes på vet jeg, men tror ikke noen heter quinny..

Vi er ihvertfall veldig fornøyd med vårt bilsete. Ligger/sitter sånn akkurat passe egentlig. Når hun sover detter ikke hodet hennes til siden eller forover heller.

Annonse

Å ja! Det er maxi cosi det heter - det er riktig det. Hvor gammel er vesla deres? Og hvor lang sånn ca? Poden vår er lang og slank - ca 65 cm nå. Virker som om bena er for lange for setet...Men det er vel beregnet for små opp til flere kg enn 7 kg..?

ja, til 9 eller 13, husker ikke helt! Snuppa mi var 7200gr og 65,5 på kontrollen for 2 uker siden.

Kanskje spedbarns"dingsen" er på? Den som gjør at setet går litt mer opp i rompa? Ellers sitter ikke snuppa mi med rette bein da, men de ligger ikke "krøllete" heller... Tror ikke de når kanten heller jeg... *må sjekke neste gang*..

Det er visst oftere at barna vokser lengdemessig ut av setet enn kilomessig da..

Jeg har ikke erfaring med akkurat dette setet - men: Det kommer også an på hvilke bakseter du har i bilen, om de er ganske "rette" i setet eller om de heller bakover. Dersom de heller bakover er det lettere for at babysetet får en sånn vinkel at det blir veldig bratt i ryggen, og dermed ikke så behagelig å sitte i for en liten baby.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...