Gå til innhold

7 mnd og fremdeles brystspreng om natta

Anbefalte innlegg

Gutten min får grøt to ganger om dagen, spiser banan og har bettopp begynt med middag. Jeg ammer han etter alle faste måltider pluss kun pupp morgen og kveld.

Han legger seg 2000 etter at han har spist, våkner og får pupp 0000 og 0400 og så 0730, da står vi opp.

Jeg har nattavvent han en gang før, han sov rundt etter to netter og slik hadde vi det i ca en uke. Jeg holdt opp fordi jeg MÅTTE opp for å pumpe meg en gang i løpet av natta. Etter 8 timer uten amming får jeg helt sinnsykt vondt! Så nå ammer jeg når han våkner om natta- han trenger det jo ikke så mye han spiser i løpet av dagen, men det har blitt en uvane. Og jeg ammer fordi jeg "må".

Noen råd??? Vil gjerne få hele netter igjen, har ikke hatt det siden poden ble født omtrent. Ser for meg at både han og jeg ville hatt godt av det!

Fortsetter under...

Datteren minbegynte plutselig å våknemidtpå natten etter å ha begynt med å sove hele natta.Da ga jeg morsmelkerstatning etter kveldsmaten i stedet for pupp,og problemet var løst.Hva om du gir erstatning etter feks middagen,så pumper du litt hvis du får spreng og trapper ned med ammingen på den måten?

Nåer ikke jegnoen ekspert,men det funkeriallfall på meg:)

Skjønner. Men jeg vil ikke kutte ned på ammingen, bare slippe å amme om natten uten å få spreng...

Har flere venninner som går 12-14 timer hver natt uten å amme i det hele tatt, og som samtidig ammer hele dagen. De får ALDRI spreng om natten.

Jeg har små pupper, lurer på om det har noe med saken å gjøre???

".....og jeg ammer fordi jeg "må""

Dette kom litt feil ut! Jeg ammer gladelig hele dagen, men om natten vil jeg helst slippe, jeg ammer om natten fordi jeg "må", ellers får jeg så spreng at jeg holder på å svime av..

Men vil helst slippe sprengen om natten. Hva gjør jeg??

Du kan kanskje forsøke å håndmelke ut litt før du går og legger deg eller vekke barnet å få det til å suge litt (ikke tømme dem) i det du skal gå å legge deg. Eller du kan i en overgangsperiode stå opp på natten og håndmelke ut sprenget. Etterhvert vil det forhåpentligvis gå seg til. Men ikke tøm brystene, da produseres det bare for fullt igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...