Anonym bruker Skrevet 12. juli 2006 #1 Skrevet 12. juli 2006 Er det noen her med atopisk eksem som ammer? Jeg har fått det på hele kroppen etter fødselen og ikke minst på brystene. Noen ganger væsker de og setter seg fast i tøyet. Den mest effektive behandlingen mot eksemen, kan jeg ikke få så lenge jeg ammer, og jeg synes ikke kortisonkremer fungerer særlig bra. Er det noen andre der ute i samme situasjon og som har gode råd?
Blomman Skrevet 12. juli 2006 #2 Skrevet 12. juli 2006 har ikke atopisk eksem da, men har hatt noen områder med veldig tørr hud. Opdaget ved en tilfeldighet en lotion på apoteket som heter ceridal lipolotion , den innholder kun tre stoffer, Inneholder ikke konserveringsmidler, parfyme eller anen dritt. Prøv den siden du ikke finner noen særlig bra behadling pga av amming Dette er en spray som minner om olje, men den trenger raskt inn og klisser ikke som olje. jeg er ikke tørr i det hele tatt etter at jeg oppdaget denne. Kjøpes på apoteket
petiteM's Skrevet 12. juli 2006 #3 Skrevet 12. juli 2006 Du kan evt. få foreskrevet Elidel krem. Virker på samme måte som kortison, men uten de "farlige" bivirkningene. Yppelig for sensitive hudområder:-) Trekker raskt inn i huden, så ingen fare for at babyen får det i seg. Skal smøres på med en gang det er tegn til at eksemet blusser opp (rødt, kløe, hevelse osv) for å forhindre utbrudd - er eksemet allerede der, må du smøre på kortisonkrem for å dempe det først. Verd å prøve! (prøv www.atopiskeksem.no)
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2006 #4 Skrevet 13. juli 2006 Tusen takk for tipset! Det skal jeg prøve.
Expat Skrevet 13. juli 2006 #5 Skrevet 13. juli 2006 Har legen sjekket med Relis.no? De er oppdaterte på "lovlig" behandling av ammende. Det er mulig at medisin kan tas allikevel!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå