Gå til innhold

Veldig usikker her!


Snart mamma til tre!

Anbefalte innlegg

Hei!

Har to gutter fra før av, begge gangene testet jeg positivt ca 2 dager før ventet mens.

Nå bruker jeg baby-comp`n, og i følge den så klaffet eggløsning med samleie. Den har også kommet frem til at om jeg er gravid, så venter jeg ei jente den 20 mars. (det hadde bare vært så bra!!!) :)

 

MEN....Mensen min er fire dager forsinka (noe den ikke bruker å være), jeg har heller ikke fått noen tegn på at mensen er i anmars. Derimot så ha jeg i de siste fire-fem dagene vært litt små-kvalm. Jeg har tatt 3 tester (den siste i dag) som alle har vært veldig negative....*forvirra*

 

Her kommer spørsmålet...kan det være at hcg-nivået stiger langsomere om man venter ei jente kontra gutt? I og med at jeg testet positivt så tidlig begge gangene med gutta, og baby-compen mener det den mener...

 

Supertakknemlig for alle svar!

 

Klemmer fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei,

 

tror ikke kjønnet har noe å si på hcg-stigningen helt i starten.

Men generelt, uavhengig av gutt/jente eller dine tidligere svangerskap så kan det være at du ikke produserer nok hcg til at det slår ut.

Det finnes de som ikke tester positivt før mange uker etter IKM.

Ring legen å ta en blodprøve! Da vet du helt sikkert!

 

Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det kan også hende at du er så innstilt på at du er gravid, at kroppen dik faktisk tror den er det, uten at det finnes noe foster. Går man og lurer på om man er gravid, blir mensen ofte forsinket. Men lykke til=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...