Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg vet nesten ikke hvordan jeg skal gripe det an. Jeg er jo "bare" 20+2. Det er tungt på jobben, og jeg får en del vondt i ryggen/bekken. Får lett hodepine når jeg blir for sliten. I dag begynte det allerede klokken 10. Og da blir det en lang dag...

Skal jeg bekymre meg for hodepinen?

Jeg vet jeg bør ta hensyn til meg selv og babyen, men det er ikke så enkelt å bare roe ned heller...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5619051-jeg-er-s%C3%A5-sliten-for-tiden/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det er slitsomt å gå gravid, spesielt hvis du har flere barn eller en tung jobb. Har hørt at mange sliter med svangerskapshodepine, så det er nok ikke noe alvorlig galt. Likevel er det greit å ha som hovedregel at en gang for mye til legen, er bedre enn en gang for lite. Tror det er lurt å ta hensyn til deg selv og babyen, det er vel ingen som kommer og takker deg på jobben hvis du sliter deg ut?? Jeg er selv 20+5, og er i ferie akkurat nå. Slet veldig med bekkensmerter de siste ukene i jobb. Så hvis det fortsetter slik, ja da går jeg nok inn for en sykmelding i en viss grad. Tror ikke det blir mer 100% jobb på meg før termin, det er viktig å ta hensyn til både seg selv, baby i magen og resten av familien. Jeg prioriterer å kunne fungere som mamma på ettermiddagen, ikke som utslått sofagris! :)

Håper du fikk litt støtte her.

Henger meg på her! Er også helt vanvittig sliten. I går begynte jeg å grine på jobb bare fordi det var så mye å gjøre. Jobber fortiden som servitør på en populær restaurant, så nå i sommer er det fullt kjør hele veien... Føler meg bare så dum som ikke takler presset, jeg er jo ikke syk eller noe. Skjønner ikke hvordan jeg skal greie å holde ut. Blir ikke akkurat bedre av at jeg er drittlei, og var skikkelig innstilt på å slutte til 1. aug for å begynne på skole... Nå er planene å jobbe så lenge jeg greier. Så motivasjonen er ikke akkurat på topp. I tilegg er jeg fotkjølet, har vondt i ryggen (går til fysioterapaut), vannblemme under foten (hehe, må bare syte litt..) og er alergisk..! Oj, innså nå at jeg sitter her og synes veldig synd på meg selv. Jaja, hjalp litt å få det ut, nå skal jeg tenke postitivt!

hei. ja kjenner meg igjen der. Eg er bare 10 uker på vei men så sliten at eg ikke har energi til noe. Jobber som avdelingsleder på en restaurant hvor det er fullt kjør om dagen og føler at ingen tar hensyn til meg. Har slitt med blødninger fra starten og får UL hver 3 veke for å sjekke tilstanden da de ikke vet hvor eg blør fra. Har fått beskjed om å stresse ned men det tar ikke sjefen min mye hensyn til. Går mange .lange og til tider doble skift og eg må jobbe ut september for å ha rett til fødselpenger. Legen ville ikke sykemelde meg da han mente eg måtte bare si nei til ekstra jobbing,men da er jo eg som er avdelingsleder og med 2 servitører som har sluttet må eg ta ansvar. Hva Gjør eg????

Huff dette er vanskelig altså. Man vil jo ha rett til pengene. Jeg synes du skal prøve å få legen til å sykmelde deg igjen. Evt at jordmor legger inn et"krav". For dette er ikke bra for deg i det hele tatt. Har ikke arbeidsgiver plikt til å tilrettelegge for deg???

Annonse

Kan du ikke sykemelde deg 50% eller noe da? Skjønner godt at du sliter, særlig med dobble skift, jeg sliter nok med å komme meg igjennom en 8timersvakt... Gleder meg til sommersesongen er over, og det blit litt roligere på jobb. Dårlig av sjefen din da, det er jo viktig å ta vare på seg selv når man er gravid!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...