Gå til innhold

Andre i "tidlig overgangsalder"

Anbefalte innlegg

Hei !

Før sommeren fikk jeg vite at jeg er kommet i tidlig overgangsalder, bare 35 år gammel. Derfor har vi sannsynligvis slitt med å bli gravide etter MA på våren i 2005. Jeg synes imidlertid at det er veldig tidlig å komme i overgangsalderen. Ikke har jeg noen symptomer heller.Ingen kvinner i familien min har hatt det heller. Min søster er snart 39 år og er gravid.

Kan det være andre sykdomstilstander i kroppen som gjør at jeg har høye FSH verdier (som er indikator for tidlig overgangsalder)?? Har lest ett sted at hormonforstyrrelser kan forårsakes av sykdommer. Noen som vet??? VELDIG takknemlig for svar.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5618827-andre-i-tidlig-overgangsalder/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

Ble pröver tatt bare en måned eller flere? FSH-verdien kan variere, så det er viktig å få flere målinger. Jeg ville ha testet med annen lege også. Du ble gravid i 2005, det er ikke så lenge siden, en tidlig ovargangsalder, kan den komme så raskt? Og du har ikke symtomer.

Kanskje kan du bestille time hos annen lege?

Önsker det skal gå bra for deg, skriv gjerne og fortell hvordan det går senere.

Lykke til!

Hei !

Jeg har målt over en periode på 6 mnd. FSH verdiene har variert fra 19-34. Den siste målingen var på 34. Den skal være under 12. Det har liksom bare økt, så da er visst nok den en indikator på tidlig overgangsalder. Vi kan heller ikke få prøverørsbehandling, har vi fått beskjed om fra Ullevål sykeshus pga disse høye verdiene.

Men uroer meg likevel om det kan være andre sykdomstilstander som forårsaker dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...