Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

tror ikke det er direkte farlig å amme, men p piller kan redusere melkemengden, derfor anbefales mini piller. Østrogen går over i morsmelk og de vet vel ikke helt hva konsekvensene er om en ammer. P ring inneholder mindre hormoner enn p piller - kanskje det er derfor du har fått det? Skal sjekke på relis jeg i forhold til amming (Nuvaring?)

Jeg gikk på cerazette, men har nettopp sluttet med det da det gav meg kraftig vektøkning, mye sliten og humørsvigninger og mye vondt i hodet..var sur og greten hele tiden...ble mye bedre etter at jeg sluttet, nå får vi vel bruke god gamledags kondom til jeg får legetime..har sluttet å amme jeg da..

Annonse

jeg gikk på cerazette, men måtte slutte pga at jeg blødde heletiden (anbefaler ikke det) men det er forskjelligt fra person til person..alle jeg kjenner som har brukt det har måttet slutte pga av vektøkning og blødninger..

Annonse

vi sluttet å ha sex!

hihi... nei da! først brukte vi kondom, og så fikk jeg den crezetta... ette eller annet som er nevt over her. har bare hatt 2 bitte små blødinger på snart 5 måneder. så jeg er fornøyd, eneste er jeg ble litt sur å grinete rett etter jeg startet på dem... men det gikk heldigvis over:-)

Kan henge meg på sluttet på cerazette gjengen... Blødde HELE tiden. Hadde max to dager uten mellom hver periode på 1,5 uke... Og det var mye blod. Ble mye svimmel (sikkert en sammenheng), veldig tappet for energi og rett og slett litt deperimert eller nedstemt.... Slutta, og etter ca en uke var alt mye bedre...

Vet ikke hva jeg skal gå på nå... Vil jo amme, og kondom er kjipt... Er litt kritisk til spiral... Foreløpig hopper vi av i svingen... Lever farlig, for det passer IKKE med en til før jeg er ferdig på studiet....

Kun minipiller og spiral funker for ammende. Cerazette som du har fått anbefalt er en minipille (altså ikke p-pille, for de inneholder østrogen som kan påvirke melkeproduksjonen). Conludag er en annen minipille, men har visstnok et høyere hormoninnhold, og krever mer nøyaktighet i pillespisingen - samme tid hver dag - enn Cerazette.

Har selv ikke begynt på Cerazette ennå, men har 1.pakningen liggende... Satser foreløpig på at fullamming + natteamming gjør susen:-)

Pessar denne gangen! Det eneste som fungerer uten å gi bivirkninger. Du trenger bare å bruke det når det trengs og ikke styre med piller til riktig tid hver dag, eller vektøkning, eller blødningsforstyrrelser eller humørsvigninger (annet enn de natrulige da!).

Veldig fornøyd!

Her har vi gått drastisk til verks; allerede mens jeg gikk gravid ble gubben snippa! =)

Men vi skal ikke ha flere, så den saken var så grei, så!

Men etter de andre fødslene brukte jeg og mannen min alltid bare kondomer, siden jeg ikke tåler hormonpreparater, og det virket helt fint, det.

Takk ska du ha!

Tror helt ærlig ikke at legen min visste at enkelte preparater ikke skulle kombineres med amming jeg.. _Hun spurte meg jo bare om hva jeg ville ha og ramset opp alle prevensjonsprep. som jeg vet om!!

Jeg klarte ikke å bestemme meg på 6-ukerskontrollen, så jg begybte ikke på nuvaringen før snuppa var 4 mndr... Har ikke merket noe som helst på melkemengden, men det er jo litt skummelt om det kan påvirke snuppa mi....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...