Gå til innhold

Vet ikke om jeg er gravid? Hva med vin i sommerferien?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om jeg kan være gravid. Og sånn jeg har forstått det, kan man ikke ta en graviditetstest før mensen/eggløsning eller et eller annet. Men for meg, så blir ikke det før etter sommerferien... Betyr det at jeg ikke kan ta meg et glass vin nå frem til jeg har tatt testen. Nå som jeg har kommet på tankene, så håper jeg så inderlig at jeg er gravid, og da vil jeg jo ikke drikke vin. Men hvis jeg ikke er det, så har jeg bekymret meg for ingen ting. Dessuten er det vel for godt til å være sant at jeg er gravid etter første forsøk etter jeg sluttet med p-piller. (Det skjedde ca 10d etter menstrasjon.) Noen råd?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Med cb kan du teste 3 dager før forventet mens.

Når var siste dagen i forrige mens?

Hva skjedde 10 dager etter mens? eggløsning? sex?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker å ha lest enten her inne eller på babyverden at hva du drikker,spiser eller røyker ikke påvirker fostere (som ikke har blitt foster engang) før etter uke 6 så du kan trygt ta deg et glass med vin!!!

Var selv litt begymret siden jeg hadde en fylle kule i uke 4 men fikk da bekreftet at det ikke var farlig,men tror nok ikke at det er bra heller men et par glass med vin er ikke farlig for din del!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...