Gå til innhold

Oktober: Holder på å KLIKKE for meg....


1dag igjen, og da kom hun ;)

Anbefalte innlegg

Det er bare helt utrolig, vi venter jente nummer to og hun er etter alt vi vet frisk og vokser og trives. Med andre ord er vi utrolig heldig som faktisk KAN få barn og at de er frisk osv. MEN, i min omkrets er det ikke helsen som er tingen, neida, her går det på KJØNN... Min mann ønsker seg sååååååååååååååååååååååååååååååååååmye en gutt (status i hans hjemland å få gutt for der er det guttene som tar vare på familien når de blir gamle og jobber og står på og alt det der tullet der som ikke er så sant nå lenger anyway.) Familien hans når vi var der på ferie nå spurte og med en gang etter KJØNN, og når jeg da sier jente får jeg et medlident blikk om at "ja-ja, bedre lykke neste gang??" på en måte.. Han "tøyser" og med folk som spør om vi skal ha barn igjen om at "ja det skal vi, vil du ha hun?" Og det synes jeg ikke er LITT morsomt engang.. Til og med min egen mor (som selv har ingen gutter) vil vente til jeg skal på andregangsUL 31juli før hun kjøper broderi som hun skal sy(rosa eller blått) for å være sikker på at det ikke er gutt, hun mener jeg har sånn guttemage osv. og det er bare TULL og TØYS for jeg er like trill rund og "jentete" som sist, vet ike hvem det er hun prøver å overbevise... Og eneste grunn for at jeg skal til UL igjen er for å se om morkaken har flyttet på seg slik at jeg slipper keisersnitt men det blir IKKE tenkt på, bare KJØNN!!!! NAbovenninnen min har og to jenter og far til den yngste som hun bor med ville og så gjerne ha GUTT og flirer til oss og sier "ja så dere klarer ikke lage gutt dere heller..." To kollegaer på jobben som har to jenter hver er på samme viset: "ja-ja, flere som ikke klarer å lage gutt..." BARE MEDLIDENHET OG STAKKARSLIG SNAKK FRA ALLE VIRKER DET SOM. JEg har alltid hatt lyst på 2BARN, og tenkte ikke litt på før jeg ble gravid engang om hvilket kjønn det blir og hvem andre som har en av hver og to av hver osv. Er det bare meg som føler det slik???? Nesten to måneder siden UL og "skuffelsen" blir bare større og større virker det som... Ble langt innlegg men er FRUSTRERT nå....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hm hørers ikke lett ut det der.. Ville ikke hvite kjønn jeg da når jeg var på ultralyd. er liksom litt av spenninga det også.. men er veldig mange som ikke kjønner hvordan jeg kan la være å vite det...

men håper det blir bra med jenta som kommer.. burte jo være det samme det om det er gutt elle jente..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjønner deg veldig godt...synes de er rett og slett egoistiske når de sier sånn!!!De burde først og fremst være opptatt av hvordan du som mor har det,og selvfølgelig hvordan den lille jenta di har det..for det er som du sier ingen selvfølge å få barn,og iværtfall ikke at alle får helt friske og velskapte barn.De burde glede seg stort at barnet ditt er friskt,enten de er gutt eller jente..å få barn er jo den fineste ting i hele verden,det er jo et under hver gang et friskt barn blir født,med tanke på hvor mye den lille har vært gjennom på 9 måneder:) stå på....nesten litt bra med hensyn til din omkrets at du får en jente som kan "sette dem på plass" og vise dem at jenter kommer fram i verden de også;)) lykke til.....;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm..egoistisk mann du har !

synes du er veldig heldig jeg da, er gravid med min første og det er jente (jeg har alltid ønsket meg jente!) så jeg håper at når jeg blir gravid igjen så for jeg enda en jente...jente søsken har mye glede og vennskap med hverandre så lenge det ikke er så stor aldersforsjell på dem!

 

så ver stolt over jentene dine du. og drit i andre.

har du foresten fortalt din mann at det er han som velger kjønnet?!! de mannelige sædcellene velger kjønn,,så det kan du si til han!! hehe

 

good luck

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He-he, har faktisk sagt til han at det er han det står på og ikke meg angående kjønn, han ble ikke blidere da, sa bare: Skal du skylde på det nå da? Tror rett og slett ikke jeg har vært like klar overfor han som det jeg har vært her i innlegget mitt hvor utrolig frustrert jeg faktisk er, men om ikke mange kommentarer til så sprekker jeg vel og da skal han få høre... Jeg er vel for mild i øyeblikket ting og tang blir sagt, så bygger det seg opp innvendig etterhvert!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Det der med å være for mild i øyeblikket og så heller gå og bygge opp reaksjoner høres kjent ut for meg og... :-) Jeg har heldigvis sluppet akkurat den problemstillinga du nevner her nå, men men har vært borti mye sårende innblanding (om enn som oftest "velment"...) og folk som trår over grenser jeg har forsøkt å sette for hva jeg vil høre av deres meninger om ting. Særlig er det vanskelig med besteforeldre som helst vil være med å styre mer enn vi er interessert i, feks navn, dåp, krever å vite kjønn før fødsel osv...., og som blir såra og vonbrotne og synes vi er urimlige med grensene vi setter for dem. Nå fikk vi en gutt for to år siden, og venter nr 2 i oktober, så jeg har på sett og vis fått litt trening i å kjenne på egne grenser iallefall, men jobbber stadig med å bli flinkere, og finne gode måter, å tydeliggjøre dem på - jo før jo heller - i forhold til uvelkommen synsing som kommer opp. Skulle ønske jeg ikke var mer hårsår enn til vanlig, sånn at det falt lettere å komme med helt greie rett fram tilbakemeldinger der og da om mitt syn på det de omtaler, så det forsøker jeg å trene på. Det er unektelig litt pussig å oppleve at noen rundt en mener seg adskillig mer berettiget til å skulle mene noe voldsomt om mye, og ofte på rimelig ubetenksomt vis, om det du går og bærer på når du går gravid, enn hva man erfarer at ville falle seg naturlig ellers. Vi får sette grenser som best vi kan, og så rett og slett kutte ned på kontakten med de som håndterer dette dårlig, iallefall i en periode nå som vi er på det mest sårbare. Men vi må gi folk en sjanse ved å vise tydelig hvor vi står selv, og hva vi setter pris på/ ikke stter pris på av meldinger. Lykke til!!!!!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for støtten Anita33, skulle nesten ønske meg en slik ropert som han i det oppussingsprogrammet på TV bruker, og bare SKREKET ut meningen min til alle og en hver, he-he, men det blir med tanken. Har lovet meg selv å bli flinkere til å si fra så får vi se hvordan det går.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...