Gå til innhold

Hva skjer når en ikke har kommet inn på skole angående penger fra lånekassen?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har du hatt rett til lån/stipend de siste 6 mnd før fødsel? Det må du for å få fødselsstipend. Ellers må du være student for å få dette stipendet, så det avhenger vel av om du får plassen eller ikke tror jeg.

Jeg var redd for å ikke komme inn nå til høsten, så jeg søkte på et åpent studium i tilfelle jeg ikke kom inn på første ønske.

Alle har vell rett til fødselstipend de 3 første mnd, men dersom du skal ha permisjon lengre, så må du ha dokumentasjon på at du har studieplass...om jeg ikke tar heelt feil.

Kommer jeg ikke inn på første ønske, beholder jeg det åpne studiumet, og søker på nytt neste år...

Ville allikevel ha takket ja til det du kommer inn på, for så å søke om permisjon, og heller søke på nytt neste år etter permisjon..om det går.

Litt fersk på dette jeg også se...

Fødselsstipendet har jo ingenting med permisjon å gjøre. Om du tar permisjon eller ikke bryr ikke lånekassen seg noe om tror jeg. Har aldri hørt om at alle har rett til fødselsstipend i 3 mnd? Står i alle fall på lånekassen sine hjemmesider at man må ha hatt rett til lån og stipend siste 6 mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...