Anonym bruker Skrevet 12. juli 2006 #1 Skrevet 12. juli 2006 Hvordan i alle dager skal jeg klare det? Skal i bryllup i oktober, må inn i kjolen min. Har gått ned 18 kilo siden jeg fødte i mars (la på meg 30 kilo i svangerskapet) men skal ned 12 kilo til. Nå har det stoppet helt opp, ikke gått ned et gram på 2 uker Trener et par ganger i uken, går raske turer nesten hver dag. spiser forholdsvis sunt - kun rugbrød, ikke saus, kun digg på lørdag, passer på og spise hver tredje time osv.... Noen av dere som har noen tips?????
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2006 #2 Skrevet 12. juli 2006 Ville bare fortsatt slik du gjør jeg. Ser ut til at du er sunn og flink:) Kanskje du ikke har gått ned de 2 siste ukene fordi fett er blitt til muskler? Muskler veier jo mer, tenkte siden du trener. Kan jo minske mål uten å gå ned i vekt:) Lykke til videre.
Gjest Skrevet 12. juli 2006 #3 Skrevet 12. juli 2006 Får du i deg nok proteiner?? Hva drikker du? Trener du styrke? Og ja, du greier å gå ned 10 kilo på 3 mnd!!!
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2006 #4 Skrevet 12. juli 2006 Vet ikke om jeg får i meg nok proteiner men spiser mye salat, nesten hver dag og kjøtt et par ganger i uken. Hvor mye og jva burde jeg få i meg? Drikker MYE vann - ammer jo så er konstant tørst. Men drikker et gl eplejuice til frokost, en kopp cappuccino i løpet av dagen og ca 2 gl pepsi max. Trener styrke 2 ganger i uken på treningen og trener litt øvelser hjemme (spes magen) på matte et par ganger i uken også. Tar fiber ca 30 min før tre av dagens måltider.
Gjest Skrevet 12. juli 2006 #5 Skrevet 12. juli 2006 Du bør ha proteiner i måltidene dine, måltidene skal være sammensatt og inneholde alle næringsstoffene. Salat er jo fint og flott det men da må du ha skinke, tunfisk eller kylling i. Jeg spiser nesten bare kjøttpålegg eller fisk på skiva. Eplejuicen ville jeg byttet ut med et eple. Og selv blir jeg snop sugen av pepsi max....
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2006 #6 Skrevet 13. juli 2006 Det er ikke bra å gå ned så mye så fort om du ammer.. men det visste du kanskje. Hvis du gir mme har det jo ikke noe å si selvsagt..
benki Skrevet 13. juli 2006 #7 Skrevet 13. juli 2006 Hei...desverre er det nok ikke sånn at muskeltilvekst vil tilsvare fett tap=( jenter legger maks på seg 2kg muskelmasse på et helt år og det mad HARD styrketrening lagt opp i splitt program og sammensatt kost...Likevel er det mange forklaringer til at du stagnert..sannsynligvis er det fordi kroppen har stabilisert seg. Man vil aldri gå ned i det uendelige på samme diett! Derfor er det en fordel å dele inn en diett i perioder der man gradvis minsker kalorier og øker trening! Når det kommer til kostholdet ditt så er det i utgangspunketet helt ok. Det mest effektive når man skal ned i vekt er likevel å gå på en ikke-ekstrem lav-karbo diett. Spesielt når du trener styrke.. må ha tilskudd av proteiner for å ikke miste muskelmasse+muskler bruker proteiner i oppbygningsfasen... Skriver noen få tips her som jeg håper kan hjelpe deg litt=) -Prøv å få i deg 1600kal.pr dag(spiser du mindre går kroppen i forsvar og lagrer alt den klarer) -Ikke spis etter 20 -spis maks 1 brødmåltid for dagen og da med så grovt brød som mulig -spis havregryn m vann/skummetmelk til frokost(masse fiber+ lager grunnlaget for jevnt blodsukker utover dagen) -spis magert kjøtt(kylling/svin/ren biff ol) -spis masse fisk -prøv å la minimum ett måltid for dagen bestå hovedsaklig av fisk/kjøtt(ca130g i stekt/kokt tilstand) -en potet/en god håndfull ris til middag+masse grønnsaker -Spis alltid et proteinrikt måltid etter styrketrening -Få i deg sundt fett(10-15mandler om dagen/1ts olje til hvert måltid.. får fart på forbrenningen) -egg er bra, men ikke for mange guler.. bruk gjerne 1helt egg+2ekstra hviter(i f.eks. omelett) Forslag til meny Frokost:havregryn lunsj:salat m kylling/skinke/reker el tunfisk+ ett egg middag:130g kyllinfile+ en håndfull kokt ris+grønnsaker kvelds:to grovbrødskiver m masse skinke+tomat/agurk + ett eple Når det kommer til trening.. tren styrketrening på absolutt maks intensitet.. maks12 repitisjoner!! Løp 15-30 minutter direkte etter styrketreningen(da er karb.hydrat lagrene tom og fettborbrenningen på maks) Prøv å gå tur om morgenen før frøkost(samme grunn som etter styrketrening) Ja, det koster å få av de siste kiloene... bin there done that=) Håper du fikk noen tips her.. lykke til=)
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2006 #8 Skrevet 16. juli 2006 Kutt ut pepsi max´en! Spis kromtabletter, det fjerner søtsuget. Tren mer og spis mindre!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå