Anonym bruker Skrevet 12. juli 2006 #1 Del Skrevet 12. juli 2006 har i en ukes tid hatt symptomer på sopp, med ømhet i knoppene samt smerter og stikking i brystene. Har vært hos lege som har ba meg bruke lamisil salve, mente ikke lillejenta trenger behandling, har bare antydning til litt sopp i kinnene. Jeg har nå smurt en gang daglig som det står på pakken, i tre dager, men fortsatt plages jeg. Etter amming får jeg svært smertefulle stikkende smerter, som gjerne varer et par timer. Kjenner at jeg holder på å bli rimelig desperat fordi det gjør så vondt. Betyr dette at salven ikke virker, eller tar det mange dager før den ev. vil hjelpe? Noen som har tips til meg? Det er litt vondt å amme, men det er til å holde ut, det er stikkingen etterpå som er så ille. håper på raskt svar!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5617708-hjelp-snart-desperat-stikkingsopp/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blomman Skrevet 12. juli 2006 #2 Del Skrevet 12. juli 2006 Både du og barnet må behandles, hvis ikke blir ikke hun kvitt soppen og du blir smittet igjen. Baby bør behandles med mycostatin mikstur og du med salve/ krem. lamisil er sikkert greit, men tror kanskje den bør vaskes av før amming. Mycostatin krem mener jeg en kan amme med uten å vaske av. Smøres på etter hver amming. Mycostatinkur behandler man med til og med et par tre dager etter symptomfrihet. Husk å koke bh evt uulinnlegg og skift gjerne engangsinnlegg ved hevr amming.evt smokker og leker som er i munn på baby må å kokes. Jeg er ammehjelper, så dette vet jeg- legen din har tydeligvis ikke greie på det. Les også på ammehjelpen.no - ta en utskrift fra der og vis legen. Lykke til Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5617708-hjelp-snart-desperat-stikkingsopp/#findComment-5617924 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå