Gå til innhold

størrelse på babyklær????

Anbefalte innlegg

Heisann.

Jeg bare lurer på en liten ting. Dette er min første unge, jeg kan i grunn null med alt innenfor det temaet, så derfor må jeg spør noen her inne. Jeg må ha en varmedress siden jeg har termin 12.12 .Hva slag størrelse burde jeg kjøpe på varmedressen da? 56 eller 62?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5617440-st%C3%B8rrelse-p%C3%A5-babykl%C3%A6r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi skal vente med å kjøpe slikt til babyen er født tror jeg. Samboeren min kjøper sikkert mens jeg ligger på barsel:) Babyer varierer litt i lengde, men alle i min familie har vært 52 cm ved fødsel, da blir str. 50 fort veldig lite, mens 56 gjerne er litt stort i begynnelsen. Jeg tror vi trenger mindre klær til ungen den første tiden uansett. Det kommer jo til å gå mest i bodyer, tvangstrøyer o.l med bare et godt tepper tullet rundt:)

Jeg får baby i januar, og man vil jo at et sånt plagg skal holde hele vinteren..

Så dette lurer jeg også på...

Men man kan jo kjøpe i str 62, og får man en veldig liten baby, kan man jo bytte i butikk. Bare vente med å klippe av lapper og sånt, til ungen er født..

Annonse

Jeg er bare superallergisk mot vaskepulver og det stoffet de vasker nye klær i før de kommer i butikken selv, så vil nok alltid vaske klærne før jeg tar dem på ungen. Bare sånn i tilfelle. (får selv skikkelig stygg elveblest om jeg går i klær rett fra butikken)

man tenker at str 56 er lite, men når babyen ikke er mer enn som oftes mellom 50-54, er det mer enn stort nok, jeg venter min 4 nå, og har alltid brukt 56 først, skal ha i november nå, og kjøper ikke varmedress i mer enn 56 iallefall, er jo ikke så mye de får brukt den, for nede i vognen med voksipose eller lignende er det oftes nok med jakke og ull tøy:) dette er i allefall min erfaring men vi er jo ikke alle like.

Annonse

Hei, jeg venter min 3 i februar 2007, og jeg starter med str 56, det holder lenge tror jeg. Vil tro at ungen kommer til å drukne i str 62. Sønnen min brukte str 62 når han var 4 mnd gammel...

Men pass på at dressen har sokker og votter som sitter fast i resten av dressen.

Jeg vasker alt tøyet barnet skal ha på seg før bruk.

Kjøpte en tykk fleece dress i str.56 i dag på fru lyng, det bør holde synes jeg, forgje gang kjøpte jeg alt for stor dress og når vintern var over så var den enda for stor til ungen, da ny vinter kom så ble den jo alt for liten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...