Gå til innhold

er dette abort?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har hatt en spontan abort for ett par år siden. Nå har vi klart og få meg gravid igjen. Men er bare 5 uker på vei... Så fikk jeg en liten blødning igår, men det var ikke mye. Tok en graviditets test samme kveld og i dag, men begge viste positive svar.

Jeg vet ikke om det var for tidlig og ta en sånn test etter blødning, om det har noe og si på resultatet hvis det er for tidlig....

Det er vel ikke normalt og få blødning i svagerskapet?

Om det er noen som har opplevd noe lingnende så skriv gjerne tilbake.

Fortsetter under...

Hei!

Det er veldig vanskelig å si. Hadde jeg vært deg ville jeg tatt kontakt med legen min.H*n kommer nok sannsynligvis til å si at dette er helt normalt og at du bare kan ta det med ro (det var det de sa til meg). Men det er ikke alltid det det ikke er noe, så jeg ville førsøkt å få en ul i 6 uke, da kan de nemlig se hjertet slå i den lille!

Tror ikke du kan teste deg ennå, det tar 4-6 uker for hcg nivået å normalisere seg etter en abort.

Var det "ferskt" blod eller var det brunt blod?

Uff, håper for din skyld at det går bra med dere!!!

klem

Hei du!

Det er ganske normalt å blø litt i løpet av et svangerskap. Så tidlig som det du er nå kan det være det de kaller en festeblødning, som kommer når egget trenger inn i slimhinnen i livmoren. Mange blør og føder likevel helt friske barn, men noen blødninger er tegn på at noe er galt. Synes du skal snakke med legen din og forklare hvordan dette var, så kanskje du kan få en tidligere ultralyd for å se om alt er i orden.

Håepr det går bra med deg, jeg krysser fingrene!

:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...