Gå til innhold

Å ta imot ball med hendene

Anbefalte innlegg

Jenta vår er 2 år og 3 uker gammel. Ho er veldig flink til å ta imot ball med hendene når vi kaster til henne. Ballen er omtrent like stor som en handball. Er dette "vanlig" så tidlig?

Syns ofte hun virker så "moden" i måten hun er på. Leiker kjempefint ilag med eldre barn (ilag og ikkje ved sidan av), er med på all leik og hermer etter alt andre gjør (både unger og voksne).

En kveld satt hun med ei dukke på kjøkkenbordet og hadde en lang samtale med henne. Ho mata ho med brødskjeve (hun smatta for dukka) og spurte om det var godt...a god?.Svarte ja og spurte om ho vill ha litt meir osv. Tilbydde dukka drikke osv. Tilslutt sa ho: no e det nok, takke mat og så strøk ho dukka over ryggen for å få en god rap :)

Digger denne alderen. Vi kan prate skikkelig med henne og hun forstår alt vi sier og vi forstår henne også. Er så kult.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5616496-%C3%A5-ta-imot-ball-med-hendene/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gutten her ihuset gjorde også slikt da han var 1,5år.Kanskje tilogmed litt før.Nå har jeg fått høre at han er tidlig ute med veldig mange ting.Lek og fysiske ferdigheter........men jeg vet ikke .Har bare 1...ingen å sammenligne med.Forøvrig spiller det ingen rolle.Tar han som han er jeg=)

Ja, dette er en utrolig koselig alder - så mye moro :-) Jenta vår kalre vel ikke helt å gripe en ball på ordentlig ennå - hun er 2,7 år., men jeg er ikke noe bekymret av den grunn. Ennå utvikler de seg veldig ulikt og det er vel først når de er rundt 3 år og litt eldre at man kan "sammenligne" på den måten. Uansett så er det jo flott for jenta di :-) o fgøy at dere kan spille ball sammen på ordentlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...