Gå til innhold

jeg signerer med anonym denne gangen, for dette er et ganske intimt og pinlig spørsmål...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

jeg signerer med anonym denne gangen, for dette er et ganske intimt og pinlig spørsmål... kan virke litt "skrytete", men det er ikke noe sånn, dette plager meg veldig og får meg til å grue meg til fødselen. sikkert pga. lite info om akkurat dette. men etter noen sexpartnere (10 stk) har jeg fått høre at jeg er ekstremt trang i underlivet. han jeg har slått meg til ro med har hatt over 50 stk, og sier han aldri har vært utfor en som er like trang som det jeg er. kan jo være noe de bare sier fordi de tror jenter kanskje vil være det, men jeg tror faktisk på kjæresten min (han er veldig laid back med alt, og gidder ikke si ting bare for å si ting lixom). Men nå skal vi ha vår første, og jeg gruer meg allerede til fødselen (som er i februar), fordi jeg kan ikke SKJØNNE hvordan et barnehodet kan komme ut der! Han jeg er sammen med er ganske gjennomsnittlig i størrelsen tror jeg (kanskje noe større), men å ha han i meg er til tider vondt (føler jeg kan sprekke selv om vi har masse glidekrem/olje). Så, har størrelsen på jenta noe å si?? Eller kommer det bare an på hvordan bekkenet er? Ser for meg at jeg kommer til å sprekke så sinnsykt, eller at de må klippe masse i meg=( Er så skummelt å tenke på at noe inni meg bare vokser og vokser, og på et tidspunkt MÅ det jo ut av meg! Vær så snill og svar meg, noen som har vært gjennom en fødsel...eller andre som har noen innvendinger. på forhånd takk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kroppen er laget på finurlig vis.. Skjeden kan strekkes GANSKE mye... Så jeg tror at du vil klare dette helt fint. Men jeg skjønner jo tankegangen din.. Jeg syns du skal ta opp disse tankene dine med jordmor på neste svangerskapskontroll så kan hun med sin erfaring svare deg litt bedre... Hun har nok tatt imot endel unger og har sett litt forskjellig..

 

Jeg husker at jeg hadde liknende tanker før første samleie.. Det var jo vondt å trekke ut en small size brukt tampong som jomfru, så åssen i huleste skulle jeg kunne nyte et samleie med en tissemann på nesten dobbel størrelse oppi der?? Jeg måtte spørre en erfaren betrodd dame,, og ble beroliget. Og da tiden for første samleiet kom gikk det jo kjempefint.. (vondt første gangen ja,,) men dog kjempefint..

 

Ønsker deg lykke til.. Jeg har født en gang før og klarte meg veldig bra,, så det gjør jeg med glede en gang til...

 

Klem fra

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke du trenger å bekymre deg, (mer enn vi likevel gjør selvfølgelig).. Åpningen utvider seg sakte men sikkert når du er moden for det (når fødelen er i gang) Og vi er skapt for å klare dette selv om det høres helt sprøtt ut. Noen revner mye/ må klippes, men det er helst fordi tingene går fortere enn kroppen klarer å følge, slik at det kan sprenge på som værst uten at det er full åpning. Jeg tror vi må prøve og tenke at vi er skapt for å gjøre denne jobben og jeg tenker vertfall at hvis så mange har klart det før meg i så mange år, så skal f.... meg jeg og klare det. Uansett åpningen vil nok komme (og heldigvis lukke seg igjen:) ) Og hvis det er noe som tilsier noe annet, så får du nok beskjed. Du kan jo spørre på ul feks hvis du bekymrer deg. Bare spør om absolutt alle har mulighet for å åpne seg nok til at babyen kommer ut... Ingen spørsmål er dumme. Men jeg tror ikke du trenger å bekymre deg!! Lykke til uansett -og ja det er vondt! ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det kommer til å gå helt fint, min jordmor var veldig flink og smørte meg mye under hele fødselen, på etter kontrollen fikk jeg beskjed om hun hadde vært kjempeflink siden jeg bare fikke tpar overflate rifter. Men det var veldig ubehagelig da hun drev å smørte meg, viste jo ikke hva hun holdt på med "der nede"

 

Prøv å ro deg og snakk med jordmor som hun over sier. Det går nok helt bra. Mener å ha hørt at mange foretrekker å sprekke framfor å bli klippet fordi når en sprekker så sprekker en der det er naturlig å sprekke...

 

Det at dine sexpartnere sier at du er trang kan også være fordi du anspender deg ubevist fordi du VET at du er trang....

 

Det går nok helt fint....lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar. Det er vel egentlig ganske logisk, men godt å høre noen andre kan bekrefte ting jeg tenker må være riktig selv. For akkurat dette har jeg ikke funnet så mye informasjon "svart på hvitt" på, så da begynner tankene å surre. Men dette beroliget meg litt ihvertfall :) Må vel bare tenke at alt går sin gang, og går alt bra (noe det oftest gjør), så er det synd å ha brukt svangerskapet på å grue seg i stedet for å ha gledet seg over det fantastiske som skjer inni der! Lykke til til dere :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg sa til jordmor under mitt første svangerskap at det skulle stå i helsekorte mitt at jeg SKAL bli klippet hvis det er antydning til noe revning!!

Å det kan jo du også gjøre!!

De vil jo desverre ikke klippe så mye lenger fordi de vil at det skal være naturlig,men i mine øyner er det mye viktigere å bli klippet enn å ende opp med å revne fra det ene til det andre!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det har jeg også fått inntrykk av. Da er det litt mer "kontrollert". Kan tenke meg at når såra blir så "rette", så er det lettere å sy slik at det ender med et bedre resultat også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...