Gå til innhold

Interessant spørsmål syns jeg:-)

Anbefalte innlegg

Men er det ikke rart at man tester negativ når man har symptomer da? Tenkte liksom at symptomene kommer med hcg stigning, og med mye sympomer og negativ test så ser jeg for meg at sympomene skyldes noe annet jeg da?

Eller er jeg helt borte? Burde ikke testene slå ut posiitivt når hcg skyldes kvalme, tretthet etc...

Noen innspill?

Fortsetter under...

Så i utgangspunktet en negativ test er en negativ test..Tror man at man har mange symptomer på graviditet og testen er negativ så er det bare innbilninger..Utrolig at man kan bli så syk av å tenke på baby hele tiden..Men dte er jo sånnman prøver og prøver...

Ja, jeg vil jo tro at det er hcg som gjør at man får symptomer. Og jo mer symptomer jo mer hcg, så da bør jo testen slå ut positivt..Er ikke det logisk egentlig?

Så mye symptomer og negativ test, ikke gravid...Men kanskje brygge på noe? Eller bare håper på at det vokser noe...

Eller?

Annonse

Man kan ha symptomer og være gravid, men at det ikke slår ut på en test med det første....en venninne testet ikke pos. før det hadde gått 9-11 dager over ikm...så noen danner hcg seint :o) Håper dette var svar på ditt spm :o)

Mne jeg trodde at dte var hcg som forårsaket for eksempel kvalme, tretthet etc..Ja ja..Da kan det være håp selv om mar tester negativt da..Ja, ja..Shit au..Man blir vel gravid engang uansett hva man lurer på..Er så lei av den testingen som bare viser negativt negativt:-)

Etter el får vi en kraftig stigning av Progesteron-nivået. Progesteron gir mange symptomer som ligner på graviditetssymptomer, og som enten fortsetter ved en graviditet eller forsvinner når mensen kommer, for da vil Progesteron-nivået gå ned igjen.

Derfor er det veldig vanskelig å tippe en graviditet før mensen uteblir eller en får en positiv test.

Man blir lurt gang på gang... Jeg stoler i alle fall ikke på disse symptomene mer.

Det stemmer at ofte skyldes svangerskaps symptomene hormoner ja, men er nok ikke den eneste grunnen. Tenk så mye som skjer med kroppen på så kort tid! Så tror det også har noe med saken å gjøre :-) I tillegg er desverre pms symptomer skremmende lik graviditets symptomer, så dette er sannelig ikke lett nei!

En ting er iallefall sikkert og det er at det meste er usikkert!

Kroppen er en rar maskin, ikke bare når det gjelder graviditet, men også sykdommer og skader..... vi vil nok aldri bli helt klok på kroppen vår!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...