Gå til innhold

permisjon til barnet er 3 år om man er alene?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Man kan få overgangsstønad i inntil 3 år. Kravet om at en må være arbeidssøkende eller i utdanning falt bort for noen år siden, så hvis man kan klare seg på ca 7500 i OS etter skatt+ barnebidrag og barnetrygd i måneden- så kan man være hjemme inntil 3 år som aleneforsørger ja :). 4 år dersom det første året dekkes av opptjente fødselspenger istedenfor OS.

Ja, det er vel det en gjennomsnittsnormann som jobber har å leve for hver mnd så det bør jo gå greit!....

Min beste venninne gikk hjemme så mange år og hun hadde mer utbetalt enn meg som jobbet hver eneste mnd.... Føltes til tider VELDIG urettferdig, spesielt siden hun også var nullskatteyter og var dagmamma svart innimellom slik at hun fikk MYE MER penger enn meg...

Men men...

For anledningen

jeg tenkte jeg skulle være hjemme litt med min lille, ta ferdig utdanningen min, mangler et fag og en eksamen. gå litt på skole (ha barnehageplass 2 dager i uken) få overgangstønad. Men det er mange barn som ikke klarer overgangen fra å være hjemme med mor og plutselig begynne i barnehage når det er 2-3 år. men den tilvenningsperioden i barnehagen er nok værst for mor.

Har selv jobbet i barnehage som pedagogisk leder (er den utdanningen jeg skal få ferdig) så jeg vet at tilvenningen stort sett er verst for mor. Barna finner som oftest en el ei å leke med.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...