Gå til innhold

HTS besafe izi combi

Anbefalte innlegg

Er det bare jeg som synes gutten vår (8 mnd) blir sittende rett opp og ned med hodet dinglende når han sovner i setet? Går det virkelig ikke an å legge setet litt mer bakover? Justeringshakkene gjør jo bare at han tipper enda mer framover nå som vi har setet montert bakover. Begynner å lure om vi virkelig har montert det riktig... eller om baksetet i bilen vår heller for mye nedover. Hvordan gjør dere det med hodestøtte da? Vi har et HTS "pølseinnlegg" rundt kroppen hans som ikke støtter hodet i særlig stor grad. Det ender derfor ofte med at en av oss sitter bak og støtter hodet hans manuelt når han sover :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5614434-hts-besafe-izi-combi/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sånn er det hos oss også:( Nå er gutten vår fortsatt bare litt over 8 kg, så han har ikke begynt å bruke det enda, men da jeg prøvde setet syns jeg han satt veeeldig rett. Har også veldig skrått baksete i bilen, så det må da være det som gjør det.

Ja, Jeg kjenner til problemet, det har veldig mye med hvilke baksete man har. Lillegutt på 10.5 kilo sitter fint der nå, koser seg. Har sete så langt bak det kan være og vi har lagt en tykk og solid treplanke under barnesetet, da heller setet litt mer bak. Vi har så skrudd setet bom fast, og det står skikkelig solid. Hodet til lillegutt vipper ikke fremover da.

Annonse

Vi gjorde nå det, vi tenkte at så lenge det står riktig montert og bomfast så burde det ikke spille noe rolle om det står montert rett i baksetet eller på en bein og solid treplanke, vi såg noen andre som hadde valgt denne løsningen, så da prøvde vi også og det funka fint det.

Jeg angrer ikke på kjøpet. Lillegutt sitter godt i det setet ellers, det er ikke i alle biler dette er et problem. Komme litt ann på hvilket baksetet dere har i bilen. Det er et solid og godt setet, lillegutt har god utsikt, og når vi en dag snur setet mot kjørerettningen så vil det stå utmerket i bilen vår =)

Annonse

vi har et izi kid (kun bakovervendt) og et combi sete som også står bakovervendt...snuppa på 1 år og 7850g sitter godt i det altså, det som kun er bakovervendt, hodet blir litt hengende når hun sover, men det er det beste setet og hun klager aldri, som regel har vi sett at hun heiser opp hodet selv når hun sover hvis det blir ubehagelig...kanskje gutten din også klarer det når han er sterkere i nakken?

guttungen på 2,5 sitter også godt, og sover godt i combi setet, han tar også å løfter hodet i søvne så han sitter bedre...vi har vært på biltur til danmark og det var ikke problem i det hele tatt :-)

fantastiske seter begge to

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...