Gå til innhold

Atopisk eksem og bruk av badeolje..

Anbefalte innlegg

Tullemor har hatt Atopisk eksem fra 2 mnd alder, hun er nå snart 3. Vi har aldri brukt såpe kun olje i badevannet og shampo fra Babyline. Hun har vært tørr og det har klødd masse. Vi har smurt med alt... og fant ut at Apobase og hydrokortisonkrem var det beste for oss.

SÅ fikk vi ny nabo, barna badet sammen en dag og jeg hadde olje i vannet. Nabon sa at sønnen hennes ikke tåle dette, han ble tørr og fikk røde prikker som klødde. Hmmm.....

Vi har i en periode nå ikke brukt olje i vannet, og tullemor er kjempefin i huden!! Det er nå slutt på å bruke olje i vannet for vår del.

Kanskje dette kan hjelpe flere.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5614209-atopisk-eksem-og-bruk-av-badeolje/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min jente har også atopisk eksem og jeg har samme erfaring at olje i badevannet bare gjør huden verre. Du kan kjøpe et produkt på apoteket som jeg desverre ikke husker navnet på men det er en hvit flaske med blå skrift. denne "oljen" løser seg opp i vannet og den hjelper veldig når huden er tørr. Vannet blir akkurat som lotion. Veldig god.

poden min var veldig plaget med atopisk eksem da han var liten. var mye inn og ut av sykehuset osv. om du bruker bade olje (fungerte fint på han) så husk, null parfyme, kanskje en type spesielt for sensitiv hud. og ikke la barnet ligg lenge i vannet. ikke bad barnet for ofte heller.

• 3 uker senere...

Min dotter har atopisk eksem och hennes lege har sagt att olja i badvattnet er dumt. Då blir inte huden ren, men instengt...

Bruk hellre parfymfri lotion, tex SH-krem, som "såpe"... Och så ska hon bada varje dag och smøras med locobase och apobase efteråt.

Min dotter har blivit mycket bedre efter att vi børjade gøra så hær...

Annonse

vi fikk et kjempeflott middel på apoteket, som heter exomega - atopic skins - fra A-derma. det er faktisk en hveteblanding. ser ekkelt ut siden det er brunt, men det lukter faktisk ganske godt. sønnen vår har blitt mye bedre. sto på pakken at man burde se virkning etter 2 ukers bruk, og det gjorde vi. nå har han nesten ikke en flekk på kroppen. olje bruker vi ikke, kun når jeg må vaske vekk bæsj som har satt seg fast......har prøvd den selv også, da jeg sliter med psoriasis, og det har dempet både kløe og rødhet......

fikk også et annet råd fra legen vår som har en sønn med kraftig atopisk eksem; bruk rapsolje i badevannet, lukter ikke så godt, men er visst helt utrolig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...