Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har 2 uker igjen til termin og lurer på om jeg kanskje ikke burde kjøre bil lenger? Korte turer til butikk ol. er jo greit, men tenker mer på 20-30 min. turer på motorvei. Hvis fødselen starter, kan det da medføre en risiko? Er førstegangs så vet jo ikke hvor vondt en ri gjør eller hvordan jeg vil reagere.

Hva gjør dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Burde vel gå bra - jeg synes først og fremst at det er mer og mer ubehagelig å sitte i bilen i seg selv, så gruer meg for lengre turer, som skal skje denne uka, (1-2 timer) Skal ikke kjøre alene på disse turene. Selv om du kjører alene vil vel fødselen neppe sette i gang veldig brutalt, du vil nok merke svake tegn først, slik at du kan komme deg hjem...

Skrevet

Jeg er i uke 37 og i går kjørte jeg 10 timer for å komme meg hjem til Bergen før det hele setter i gang. Jeg hadde gruet meg voldsomt, men det gikk helt greit. Ønsker dog ikke å gjenta det med det første.

Skrevet

Alle kriser man har øvd på bruker å gå bra. Tenk igjennom hvordan du setter på nødblinken, bremser ned og svinger inn til siden. Skulle nesten tro det er tryggere på motorvei siden veiskulderen der bruker å være god og brei. Hvis jeg skulle føde i bil mellom her og Ahus tror jeg klart at jeg ville ønske motorveien forran de svingete veiene i starten her. Der er det jo mye vanskeligere for andre biler å se hvis vi står i veikanten et sted.

Skrevet

Jeg er ganske kortbeint og det skaper praktiske problemer selv på små kjøreturer - magen kommer rett og slett i veien! Men jeg kjører nå uansett, har ti dager til termin. Det er mye annet som kan skje mens du kjører også, så jeg hadde ikke bekymret meg for det.

Skrevet

Er veldig glad i å kjøre bil, og ser ingen grunn til at jeg ikke skal gjøre det nå heller. Har 28 dager igjen til terminen, og det skal nok mye til før de første riene ødelegger mine kjøreferdigheter...;-)

Skrevet

Jepp, kjører og holder meg i aktivitet. Hvis ikke hadde jeg blitt gal.

Jeg er på overtid!!!! :-(

Skrevet

Takk for svar!

Da kjører jeg med god samvittighet en stund til og koser meg med handleturene:-) Men får holde meg i høyre fila og ta med med ro da. Og får håpe at ikke vannet går, gubben er nemlig litt redd for at vannet skal gå når jeg sitter i førersetet. Var visst ikke så farlig hvis jeg bare satt på:-)

Skrevet

Det skjer ikke så plutselig at du blir ukjørbar! Hvis vannet skulle gå, så blir du kanskje litt overrasket, men du kan fint kjøre videre og komme deg hjem. Mange får jo ikke rier med en gang heller, og de første er ikke så vonde at du ikke kan konsentrere deg.

Slapp av, kjør på handletur og kos deg!!!

Skrevet

trur ikke jeg skal kjøre mer ass...

etter en tur i byen og inn og ut av bilen er jeg "dø" i kroppen....

vanskelig å komme inn,og enda vanskeligere å komme seg ut...hehe!!!

men blir nok å kjøre flere ganger alikevel...er ikke redd vannet eller noe skal gå...forhåpentligvis får man en liten eller fler små varsler føre de værste riene kommer;)

Skrevet

Så lenge at du har plass til magen er det ikke uforsvarlig å kjøre bil! Jeg kommer nok til å kjøre bil til den bitter end.

Normalt sett ligner første rie på mensmurring, men den kommer i tak, og som regel har man veldig god tid til å komme seg på sykehus eller lignende.

Men det jeg derimot foreslår er at du til alle tider velger å ha med deg mobilen der du går. Slik at du får tak i partner evnt. fødeavdelingen m.m. når fødselen eventuelt begynner.

Skrevet

Jeg kjører enda bil,ikke så veldig langt men ca 1 time kan hende seg...er nå bare 11 dager til termin..så lenge formen er bra og det ikke er så utrolig langt, så tror jeg det skal gå bra?

Skrevet

jepp eg kjører bil hver dag... men må sei det begynner å bli tungt å komme utav bilen...hehe...sikkert litt av et syn:)

Skrevet

Eg køyrer lange turar forsatt, men så er det 1 mnd igjen til termin. Reknar med eg kjem til å køyre masse framover.

Forrige gang køyrte eg til over termin, både i rush og motorvei.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...