Gå til innhold

Angående testing og morgenurin...

Anbefalte innlegg

Nå spør jeg kanskje skikkelig dumt, men er ikke helt inne i dette enda. (2pp) Har ikm i morgen, og om jeg ikke har fått tr innen i morgen tidlig er jeg nok skikkelig utolmodig på å få testet..

Er det veldig viktig at testen tas med morgenurin? Rakk nemlig ikke apoteket i dag, og tviler på at jeg klarer å holde meg på vei til apoteket i morgen tidlig.. ¤knipe knipe¤ I såfall, hvis ikke det er viktig, må jeg vente en bestemt tid før jeg prøver på nytt?? (mener og ha hørt det) Eller eventuelt (OG IKKE LE NÅ:)), kan jeg tisse på et uringlass, forte meg på apoteket og teste når jeg kommer hjem??? Helt grønn på dette her:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5612741-ang%C3%A5ende-testing-og-morgenurin/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann!!

Det som er best med å teste med morgen urin er at da er tisset mere konsentrert og dermed hcg sterkere... så større sjangs for å få riktig testresultat. Men må ikke bruke morgen urin. Så lenge du ikke har tissa eller drukket noe på 3 timer skulle det gå greit. Det man ikke må gjøre er å helle i seg vann for å tisse, for da blir urinen for utvannet.

Du bør bruke urinen med en gang, den kan bli for gammel. Så har du lyst å teste imorra er det nok lurest du bare gjør det med morgen urinen. Hvis du vil vente og se om tanta kommer kan du gjøre det senere på dagen uten å tisse og drikke på tre timer først, eller vente til morgenurin i overimorgen. Der er mange som tisser om ettermiddagen så går nok bra.

Lykke til da!!!

Trodde ikke urinen ble SÅ fort gammel, men det kommer jo selvføølgelig an på når du står opp og når apoteket åpner. Men står du opp 8 og apoteket åpner 9 så ville jeg trodd det gikk bra.... MEN der er bare synsing da.

Når du går til legen så er det jo sjelden at de får urin såom er så "fersk" som 1 time....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...