3 prins på vei Skrevet 11. juli 2006 #1 Del Skrevet 11. juli 2006 Hei! Har en gutt på tre måneder, og han er blid og fornøyd, og han sover godt om natta. Likevel skulle jeg så gjerne sett at vi hadde litt mer fast rytme på dagen vår. Jeg fullammer enda, og han drikker ganske ofte, noe jeg lar han gjøre fordi vi fortsatt ikke er i rytme. Når står dere opp? Vekker dere minsten, eller sover han til han våkner? Hvor mange måltid har dere pr.dag, og hvor ofte? Trenger litt hjelp til dette å få ting i system!!! Vil ha mange svar:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5612593-kan-noen-hjelpe-til-med-en-god-dagsrytme-hva-gj%C3%B8r-dere-fra-morgen-til-kveld/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karoline13.03.06 Skrevet 11. juli 2006 #2 Del Skrevet 11. juli 2006 hun er 4mnd denne uken.. vi står opp mellom 7-8.. tar morgenstell og får mat. Leker frem til klokken mellom 9-10 kommer anpå nårti hun våknet:)sover alt mellom 1t eller 2t. Da spiser hun igjen ca klokken 12(har 4 timers intervall).Leker vi, sover igjen sånn ca klokken 13 tiden.sover ca 1t. Leker etter det eller handler litt i butikker.. spiser i 4 tiden. kanskje en liten dupp etter det. Leker igjen(ligger en del alene også) tar kveldsstell klokken 19, får grøt klokken 19:30 legges klokken 20 spiser en gang om natten. sånn er det hos oss:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5612593-kan-noen-hjelpe-til-med-en-god-dagsrytme-hva-gj%C3%B8r-dere-fra-morgen-til-kveld/#findComment-5612963 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knuppelupp Skrevet 11. juli 2006 #3 Del Skrevet 11. juli 2006 Hei! Har også en gutt på tre måneder og den siste uken har jeg klart å få litt faste tider på han...jeg syns det var så dumt at han la seg så sent på kvelden( 9-10 tiden) så jeg begynnte å vekke han klokken 7 om morgenen, da får han mat og ny bleie..kanskje koser vi oss litt å leker før han legger seg og sover til ca 10..da får han også mat og ny bleie...så leker vi litt..kanskje reiser ut en tur...så spiser han kanskje to ganger før han tar seg en lur i 1 tiden og sover en liten time.. så er han våken til 4 tiden leker, spiser og selvfølgelig bleieskift Så sover han en time ca en time i 16 tiden, og viss han er veldig trett får han sove et kvarter i 6 tiden da vekker jeg han når han har sovet et kvarter, så legger jeg han for natten i 7 halv 8 tiden også sover han til 7 om morgenen Sånn gjør jeg det hvertfall Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5612593-kan-noen-hjelpe-til-med-en-god-dagsrytme-hva-gj%C3%B8r-dere-fra-morgen-til-kveld/#findComment-5613098 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snuppelura og Mini Skrevet 11. juli 2006 #4 Del Skrevet 11. juli 2006 Min gutt er også tre måneder, har en ganske fin rytme nå, han bader og legger seg mellom halv 8 og halv 9 om kvelden, når han begynner å bli trøtt. Så våkner han i 2-tida, og i 6-7 tida for mat, og sover som regel til 9. Dette har han styrt mye selv, og det passer meg veldig bra... Det viktigste for meg var å få en rytme på spising, ca hver 3.time, da er det mye lettere å planlegge dagen, det blir ikke de samme tidspunktene hver dag, men hver 3.time etter "frokost" funker bra, men av og til vil han ha mat før og av og til kan han gå 4 timer. Det er vanskelig å tvinge rutiner på så små babyer, men jeg prøver å følge denne time-planen: Spise-leke-sove, men det er ikke så nøye enda syns jeg. Det viktigste er å få rutine på mating, og heller prøve smokk hvis han vil ha mat hele tiden, kan være stort sugebehov.. Slitsomt å bruke puppen som smokk når de er så "store"... Altså ca 7 måltider pr døgn, og han sover 2-3 ganger på dagtid. Lykke til!! :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5612593-kan-noen-hjelpe-til-med-en-god-dagsrytme-hva-gj%C3%B8r-dere-fra-morgen-til-kveld/#findComment-5613406 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2006 #5 Del Skrevet 12. juli 2006 jeg merker at rutinene kommer litt av seg selv jeg... det eneste vi har gjort er at vi bader henne til samme tid hver dag... ibegynnelsen badet vi henne mellom 20-21...etter noen uker fant vi ut at hun ble mer trøtt tidligere...så nå bader vi henne mellom 19-20....etter bad tar vi på pysj...vi har enda ikke bare lagt henne i sengen (bør vel gjøre det snart) men har henne oppe med oss til hun sovner selv... det skjer som oftest i 9 tiden nå...i går fikk hun f.eks mat ca 9. sovnet etterpå...sov til kl 03.00..fikk mat og sovnet igjen..men våknet kl fem... da fikk hun litt mat...men ble så grinete...hun rapte og gulpet en del...så hadde nok litt luft i magen... så sovnet hun igjen etter en stund..og sover enda... men pleier som oftest å våkne 8...og sove igjen i 9 tiden.. resten av dagen er hun som oftest våken...med et par små blunder innimellom..skulle ønske hun sov 2 ganger på dagen..i sånn 1-2 timer...men ordner seg vel det og etterhvert hun er forresten 9 uker Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5612593-kan-noen-hjelpe-til-med-en-god-dagsrytme-hva-gj%C3%B8r-dere-fra-morgen-til-kveld/#findComment-5614011 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå