Gå til innhold

Hva er normal betaling for dagmamma?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi benyttet dagmamma noen uker i sommer. da betalte vi 150 pr dag,. svart. vi tok selv med frukt og kjøpte pålegg og bleier.

Skrevet

Ja,det samme har vi også betalt.

150 kr.

Skrevet

Oisan...det må være folk med mye penger; )

Hadde vært halve lønna mi det.

Skrevet

ja helt syk pris mtp fullprisen i barnehage i underkant av 3000.....

Skrevet

Vi betalte 4300kr (Romerike). Da hadde vi med bare bleier. Hun fikk mat, frukt, youghurt osv. Dagmamma var åpen fra 7.00 til 17.00, men ingen krise om vi ble forskinket.

Skrevet

5000 kr. Og det er en helt grei sum om dagmamma er hvit, og at det er et trygt og godt hjem og fint opplegg for barna:)

Skrevet

Spørs vel om det er hvit eller svart dagmamma...

Har hørt at folk betaler ca 6000 kr pr mnd. for hvit dagmamma her i Skien. Men er barnet da under 3 år, så får man jo kontantstøtte, og man kan skrive av barnepasset på skatten. Så da blir det ca det samme som å ha barnet i barnehage... vet ikke hvor mye man betaler hos svart dagmamma...

Skrevet

Dere som syntes det er dyrt med dagmamma til 5000.

Om det er hvit dagmamma og det er et bra tilbud så er ikke dette så dyrt.

Foreldrene får på liklinje som ved bruk av barnehage foreldrefradrag og de beholder hele kontantstøtten på 3300 kr. En barnehage koster i dag 2250.

Skrevet

Jeg har sikkert vært veldig heldig for jeg har hatt registrert dagmamma til 2500 kr i mnd.Vi tok med brød og pålegg men melk og yoghurt fikk hun der.Eller så tok hun 150 kr dagen.Hun hadde ca. fem barn og 20 års erfaring.Veldig bra dagmamma! Fikk igjen på skatten da hun var registrert.

Skrevet

Har vært dagmamma og tok 5000 pr mnd. Er en latterlig liten pris når man tenker på den jobben man gjør, men skjønner jo at det ikke er lett for foreldrene å betale mer enn det. Var hvit dagmamma, måtte ha to dagbarn for å få det til å gå rundt, i tillegg til datteren min. Har aldri jobbet så hardt for så lite penger, men det er jo en utrolig givende jobb å få være sammen med disse små så jeg gjorde det med glede :o)

Skrevet

Ops, glemte å si at barna hadde med bleier, våtservietter, ett måltid og en frukt. Drikke og resten av måltider, solkrem ol fikk de av meg.

Skrevet

Jeg har selv vært dagmamma og vet hva du prater om,hadde bare ett barn da og tok 20 kr i timen,ikke mye å bli mett på men jeg visste at jeg ikke kunne ta mer p.g.a foreldrenes økonomi,pluss at jeg da måtte jobbe svart..dessverre..jeg har jo selv hatt registrert dagmamma til min jente.Dagmamma er egentlig ikke et yrke man velger for livet..går ikke om man bare har noen få barn,det er jo dessuten så lite å tjene på det og foreldrene må sitte godt i det for å kunne utbetale en riktig lønning.

Skrevet

Hva er dette tullet med hvit og svart dagmamma...for noe piss!!!

Skal man ikke ha like godt betalt om man er fra et annet land da eller?

Skal de på noen måte gjøre en dårligere jobb enn "hvite"...???

Så kvalm lesing....

Gjest -lilly-
Skrevet

Herregud......!!! Du kødder vel nå, anonym???

Skrevet

Det er snakk om å betale skatt= hvit og ikke betale skatt=svart. Det er overhodet ingen som har nevnt noe med hudfarge i disse innleggene så ro deg ned litt, anonym!!

Skrevet

Ånei å nei, er d mulig å ikke vite forskjell på svart og hvit dagmamma da!

Tenk litt før du skriver slike svar du "anonym"

Blir flau på dine vegne nå ja.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...