Gå til innhold

Heeelt utenom tema, men jeg MÅ spørre noen. Ang intimbarbering, svetting/fuktighet, smerter og trenging.

Anbefalte innlegg

Vet ikke hvor jeg skalhennvende meg.

Derfor spør jeg dere her inne, for her er det mange jenter. Og sikkert langt de fleste barberer seg nedentil.

Jeg gjør det, lar det stå igjen litt på "trekanten", men kjønnsleppene og heilt bak til rundt endetarmsåpningen barberer jeg.

Men jeg sliter litt, for jeg driver å skal gå ned i vekt, og da er jeg mye ute å gar tur. Og da blir jeg fort svett og fuktig nedentil...ja ikke sånn kåt fuktighet nei., men svette utflod, ja sånne greier. Jeg svetter på ryggen og det rinner ned i rumpesprekken osv.

Det MÅ da være fler enn meg som har opplevd dette??

Vel, problemet er at jeg klør så fælt, forde der jeg er barbert, så gnisser jo fuktig hud mot hud, og selv om jeg forsøker barbere daglig for å forhindre "skjeggstubber" , så blir det litt alikevel. Og dette synes jeg blir direkte smertefult, og jeg klør så jeg holder på å bli gal. Dette skjer jo etter at jeg har gått ei stund, og da snur jeg og prøver skynte meg hjem, så jeg sår på badet og tørke.

Når jeg endelig kommer så langt da er det så lett å bare klø masse.....for det er vanvittig godt å klø......først når jeg stopper å klø kjenner jeg at jeg eg3entlig har klødd for muye og for hardt...mien når jeg har vasket meg og skal tørke med handuken så er det så lett å begynne klø.....

Herregud, hva gjør dere jenter?

Barberer ikke dere kjønnsleppene og rundt endetarmsåoningen? Dersom dere gjør det blir det jo hud mot hun....hva når det vokser bittelitt ut, og blir fuktig...det KAN da ikke være bare jeg som sliter med dette?

Er det bare jeg som blir fuktig nedentlig når jeg trener/går hurtige turer?

Er det bare jeg som får så vot av "skjeggstubbene" der nede?

Og er det bare jeg som klør meg nesten ihjel der nede enkelte ganger?

Det kan da umulig være bare meg?

Håper på seriøse og ærlige svar.

Gjør gjerne som jeg gjør, siden dette blir så personlig og intimt, jeg signerer med

Fortsetter under...

Hehe. Det var jo et ærlig spørsmål i grunnen.

Jeg barberer jeg og, og kjenner til at man blir svett og sånt, også "der nede" ;o)

Men kan ikke si at jeg klør? Hmm... Tror jeg aldri jeg har gjort. Men jeg bruker hårfjerningskrem da, og ikke høvel. Mulig huden er litt "herdet" av det, kremen skal jo eeeegentlig ikke brukes på intime steder. Men det funker fint på meg. Samtidig skal jo hårene være mykere når de vokser ut igjen når man bruker krem, kan være derfor?

Håper du får noen litt mer nyttige svar enn mitt...!

Nei, det står bare at man bør teste det på et lite hudområde før man kliner seg inn..hehe. Og jeg har brukt det i flere år nå, aldri reagert noe som helst.

Veet ja. Den helt vanlige rosa.

Barberer meg også nedentil og svetter det gjør jeg også :) Men jeg kan ikke huske at det har klødd noe av den grunn.. Du har ikke sopp da?? Ikke vet jeg..kan ikke hjelpe deg med problemet, men du er hvertfall ikke alene om å svette ol der nede :)

Ps. Til deg som bruker hårfjerningskrem: Håret mitt forsvinner ikke når jeg har prøvd å bruke det..og det har til og med stått på lenger enn set står på pakken...har brukt veet. Hva kommer det av??

det kan være sopp.. fuktighet er grobunn for sopp. hvis du evt. prøver en smøre kur med canesten salve så ser du om det hjelper. det går ann å forsøke talkum for å motvirke fuktighet,men først må du evt behandle soppen. vi bruker mye talkum i jobben som helsearbeider,i lysken,under bryster,armer osv. og det fungerer veldig bra. men det som er viktig er å påføre talkum og deretter "ta det bort" igjen,det skal ikke ligge igjen synlig rester. det vil uansett ligge ett tynt lag igjen på huden selvom vi ikke ser det. lykke til! klem

Annonse

Takk for seriøse tilbakemeldinger.

Nå har jeg i en periode på 3 mnd lat være å barbere. Og jeg har ikke merket noe til noe kløe eller noe.

Men en uke etter barbering var det på plass igjen.

Menjeg tror lissom at det i utgangspungtet ikke er sopp da, for jeg føler det er når det blir litt sånn "skjegg-stubb" der nede, at det er det som setter igang kløen.

Men skulle kanskje ha kjøpt canesten salve og vagetorie sånn just in case.

HI

har også av og til problemer med at det klør noe sinnsyt etter barbering,men har funnet ut at det kan ha noe med sløv høvvel og gjøre...

Temmelig irriterende,klør avog til så jeg blir helt rød....

også prøvd hårfjerningskrem,men da føler jeg at jeg stinger hårfjerningskrem i evigheter etter på...selv om jeg vasker og skyller godt-...

Kløe ja, det har jeg hatt!! Kommer når hårene vokser ut, jeg barberer hver dag, så slipper kløen, men den kommer om det går to til tre dagen mellom barberingene. Kanskje håret ditt vokser ekstra fort? Har hørt tilfeller der de har barbert seg to ganger om dagen.

Også kan det være barberskummet. Prøv andre merker, evt bare bruk asan såpe som du skummer opp, kan hjelpe.

Barber med hårene, ikke mot dem! Da irriterer du ikke huden og porene!

Sopp kan man få av barberskum, det sniker seg inn steder der det ikke hører hjemme.

Ja, barbere MED og ikke MOT...Føler ikke jeg blir glatt nok lissom dersom jeg barberer bare MED hrene, hvis dere skjønner.

Kanskje jeg skulle la være å bruke gilette, men heller som Tomothys Moster foreslår skumme opp asan.

Trasige greier dette.

hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...