Gå til innhold

Rikshospitalet vs Ullevål


Marimekko ♥2 gutter♥

Anbefalte innlegg

Jeg ska til legen i morgen og da vil vi gjerne være litt forberedt i tilfelle vi bør bestille legeplass tidlig.

Hva har dere valgt og hvorfor? Jeg tenker at Ullevål er veldig kjekt for da har man det hotellet hvor også mannen kan bo, men har også hørt noen si at man blir litt "overlatt" til seg selv, og at de da føler seg usikre.

Rikshospitalet er jo nytt og fint, og det er kanskje der som er absolutt nærmest...

Hva sier dere?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trodde faktisk at du ikke kunne velge dette selv... Og trodde også at Riksen først og fremst var for dem med risikosvangerskap?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida - det er fritt sykehusvalg og du kan velge deg dit du vil. Men det kan være en fordel å være tidlig ute fordi bl.a. Rikshospitalet fort blir fullt - har jeg hørt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Både Rikshospitalet og Ullevål bli fort fullt har jeg hørt, og Rikshospitalet har bare 2000 plasser til pasienter fra helse Øst, for det tilhører helse Sør, derfor blir det fort fullt. Jeg fødte på Ullevål forrige gang. Jeg har ingen negative opplevelser derfra, men det er et veldig stort sykehus med veldig mange som føder samtidig, så jeg fikk ikke mye oppmerksomhet. Vi kom over på hotellet, vi skulle egentlig komme inn kl 16 på ettermiddagen, men så kom vi ikke inn før kl 22, det var fullt så vi måtte vente til rommet vi skulle bo på ble vasket osv. Vi var veldig fornøyd med hotellet, det er fresht og fint og så koselig at vi kunne være sammen alle tre. Og god mat. Man er for seg selv hele tiden nesten, så hvis man får problemer med noe eller det går dårlig med amming osv. kan man vel kanskej føle seg litt usikker... Jeg kommer til å søke Riksen nå, men det er fordi jeg ikek kommer til å ha behov for hotellet, vil heller hjem. Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette lurer jeg også på. Er så usikker på hvor jeg skal søke. Søkte abc på Ullevål sist, men vet ikke om jeg vil gjøre det igjen (har ikke fått prøvd det ut for jeg mistet). Akkurat nå vingler jeg mot å ha lyst til å søke på Riksen, men vil gjerne ha flere innspill av folk som har erfaring. Er det virkelig så bra på Riksen som man kan få inntrykk av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fødte på Ullevål sist og hadde en positiv fødselsopplevelse med flinke jordmødre og god hjelp vha akupunktur. Syntes imidlertid at hotellet var litt stort og upersonlig og ensomt - og fikk ikke all hjelpen jeg egentlig trengte som førstegangsfødende. Det var i grunn litt av et sjokk og ble overlatt til seg selv to og en halv time etter fødselen, midt på natten, alene med et lite barn jeg virkelig ikke ante hva jeg skulle gjøre med. Sykesøstrene på gangen var opptatt hele tiden og jeg fikk ikke den hjelpen jeg ønsket der og da. Denne gangen har jeg nå i dag søkt Rikshospitalet fordi jeg innbiller meg at det er litt nyere og finere (vet det egentlig ikke skulle bety noe, men..) og fordi jeg ikke har lyst på hotell denne gangen. Innbiller meg at det kan være ganske koselig å dele rom med noen som akkurat har gått gjennom det samme som deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...